Toen het nieuws enkele dagen geleden via de sociale media bekend raakte, waren hun supporters dolenthousiast: Sébastien Bedoret en Thomas Walbrecq zullen met hun Skoda Fabia R5 van het team SXM wel degelijk aan de start van de Sezoens Rally staan! 

“Aan het begin van het seizoen was het niet gepland dat we zouden deelnemen aan de vijfde manche van het Belgische kampioenschap, maar ik kijk er nu wel naar uit”, glimlacht de 23-jarige jongeman. “Toch koesteren we in de regio rond Bocholt geen al te grote ambities. Uiteraard willen we ons wel meten met de besten, maar ik besef ook dat de Sezoens van alle rally's op de BK-kalender de wedstrijd is die ik het minste ken. Het parcours is bovendien ook niet echt op mijn maat gesneden. Ik heb heel weinig ervaring op onverhard en iedereen weet dat deze rally bekend staat voor de proeven met maaskiezel, proeven die we bovendien met gewone asfaltbanden moeten afwerken. Bij onze eerste deelname vorig jaar konden we nog van de pech van sommige van onze tegenstanders gebruik maken om als tweede aan te tikken. Echt snel waren we echter niet... Ik weet dat we sindsdien heel wat progressie hebben geboekt, maar ik vermoed niet dat dat voldoende zal zijn om een gooi naar de zege te doen. Gezien alle tenoren van het kampioenschap opnieuw van de partij zijn, zou een vierde opeenvolgende podiumplaats in het Belgische kampioenschap al uitstekend zijn!” ......

Met de Sezoensrally staat zaterdag al de vijfde manche van het Jobfixers Belgian Rally Championship op het programma. Het parcours rond het Noord-Limburgse Bocholt wordt gekenmerkt door een flink aandeel maaskiezel. Op die ondergrond wil Vincent Verschueren opnieuw een gooi doen naar een goed resultaat, maar dan moet alles kloppen. 

Omdat Stéphane Prévot een eerder engagement was aangegaan om de Rally van Antibes te rijden, zal Vincent dit weekend genavigeerd worden door Gert Broekaert in de Skoda Fabia R5 van GoDrive. Vincent hoopt in de eerste plaats een wedstrijd af te kunnen werken zonder tegenslagen. "Het zit dit jaar niet mee. In Haspengouw twee lekke banden, in Tielt zes trage leeglopers en in de Wallonie na 1 km opnieuw een lekke band. Ik heb mijn deel van de pech wel gehad. Ik hoop gewoon dat ik eens een normale wedstrijd kan afwerken, zonder incidenten," vertelt Vincent Verschueren. "Vroeger moest alles kloppen om te kunnen winnen. Maar, als je ergens tijd verloor, kon je nog terugkeren tot een podiumplaats. Zo reed ik in Spa eens een rondje teveel op de superspecial en eindigden we toch nog op de tweede plaats. Ondertussen ligt het niveau in het Belgisch kampioenschap zo hoog dat het gewoon allemaal moet kloppen om kans te maken op een podiumplaats. De top is breder geworden en de verschillen zijn erg klein.".....

Patrick Snijers en Davy Thierie nemen aanstaande zaterdag deel aan de Sezoensrally, de vijfde manche van het Jobfixers Belgian Rally Championship. De Sezoensrally is altijd een beetje thuiskomen voor Patrick Snijers, die opgegroeid is op de maaskiezel in de buurt van Gerhagen, waar hij zijn car control kweekte. Op diezelfde kiezel in Bocholt kon hij in het verleden twee keer winnen. De voorbije wedstrijden stonden in het teken om zijn VW Polo R5 beter te leren kennen. In zijn thuiswedstrijd wil Snijers het ritme opdrijven. 

De Sezoensrally is het gezellige buitenbeentje van het kampioenschap. Op het Kerkplein staat iedereen op elkaar gepropt en kuieren de fans van het ene naar het andere team. Nergens zijn de deelnemers zo bereikbaar als onder de kerktoren in Bocholt. Een groot deel van het parcours bestaat uit maaskiezel, kleine bolletjes die het de rijders bijzonder moeilijk maken. Overmoed wordt afgestraft. Ervaring is een pluspunt. ......

De Ierse rallypiloot Stephen Wright begint stilaan een trouwe klant te worden bij de Sezoensrally. Voor het vijfde jaar op rij zal hij aan de start verschijnen in Bocholt. Alhoewel het eerst niet zo gepland was, zal Limburger Eddy Smeets opnieuw de nota’s voorlezen voor de Ier. Voor Smeets wordt het de 19de deelname in zijn thuisrally.

Stephen Wright: "Ondanks het feit dat Eddy normaal gezien zijn vaste piloot Mats van den Brand ging navigeren in de BMW, had ik de Sezoensrally wel op mijn kalender gezet. We laten twee rally’s in Ierland links liggen om in Bocholt aan de start te kunnen komen. We worden er altijd zeer goed ontvangen en ik blijf het een erg leuke rally vinden, erg compact met 15 KP’s op één dag. Ook de Maaskiezel vind ik erg leuk... Die vind je natuurlijk niet in Ierland. Om goed voorbereid aan de start te komen, zullen we op vrijdagavond nog een privé-test doen. Het is meteen de gelegenheid om enkele sponsors eens een co-drive aan te bieden, een leuke extra voor zij die ons steunen in dit avontuur. De Fiesta R5 zal in configuratie 2018 zijn. Ondanks de evoluties is het ten opzichte van de Fabia en zeker de Polo een oudere R5 maar dat heeft ons in het verleden niet belet om een mooi resultaat te behalen in Bocholt...".....

Vier keer jaar op rij heeft Franky Boulat de eindzege veroverd in de RACB M-Cup. Mats van den Brand leek de titelverdediger het vuur aan de schenen te zullen leggen, maar de preparateur van M3's E30 liet zich twee keer verrassen. Zowel in Haspengouw als in Tielt ging hij over de kop. Door de schade en het gebrek aan vertrouwen, geeft van den Brand forfait voor de Sezoensrally in Bocholt. Voor eigen publiek wil Gunther Monnens wel een gooi doen naar de zege in de M-Cup. 

"Het was aanvankelijk de bedoeling om met een Skoda Fabia R5 te rijden in de Sezoensrally, maar Chris Vandamme heeft me voorgesteld om de volledige M-Cup te rijden met zijn BMW M3. Ik heb zijn wagen verder op punt gezet, onder andere door de Proflex-dempers te vervangen door dempers van Intrax, waar ik heel tevreden over ben. In Bocholt mik ik resoluut op de overwinning," lacht Gunther, die vorig jaar ook al met een achterwielaandrijver reed. "In vergelijking met de Porsche van vorig jaar, heeft een BMW wel een ander gedrag, want de motor ligt deze keer voorin. Een Porsche heeft misschien meer tractie, door het gewicht op de achterwielen. En een BMW wordt lichter en nerveuzer achteraan wanneer je fors in de remmen gaat. Maar, het is altijd plezant om hard te gaan op maaskiezel. Al wil ik graag zo snel mogelijk met onze nieuwe Porsche 991 GT3 aan de start komen, als die gehomologeerd geraakt..." .....

De voorbije seizoenen was de titelstrijd in het Belgisch kampioenschap razend spannend, maar uiteindelijk draaide het telkens uit op een tweestrijd tussen Kris Princen, dit seizoen de titelhouder, en Vincent Verschueren, de kampioen van 2017. Dit jaar is de titelstrijd nog spannender. Na vier wedstrijden, hebben al drie verschillende rijders een overwinning op zak, terwijl een aantal tenoren dit jaar ook nog op het hoogste schavotje willen staan. Denk maar aan Vincent Verschueren, maar ook aan de jongeren, zoals Sébastien Bedoret.

Alle tenoren van het kampioenschap staan dit weekend aan de start in het Noord-Limburgse Bocholt voor de vijfde manche van het JobFIXers Belgian Rally Championship.  Daar wacht hen een bijzondere uitdaging, want ongeveer een kwart van het parcours bestaat uit maaskiezel. De rollende keien zorgen voor een heel apart rijgevoel.  Je hebt lef nodig om het gas onderin te houden op de befaamde maaskiezel.

Kris Princen leek vorig jaar op weg naar de zege, tot een tijdstraf roet in het eten gooide. De titelhouder start ook dit jaar als favoriet, zeker met zijn VW Polo R5 van BMA. Vincent Verschueren, vorig jaar winnaar, neemt de handschoen op met de Skoda Fabia R5 van GoDrive. Dat geldt zeker ook voor Cédric Cherain, die als leider in de tussenstand van het kampioenschap naar Bocholt komt met een VW Polo R5, en Adrian Fernémont, de winnaar van de Rally van Wallonië, die vorig jaar mee streed voor de zege tot zijn Fabia R5 het mechanisch liet afweten. .....

Na de overstap van Paul Lietaer naar een modernere 4x4, is de titelstrijd in het Historic Belgian Rally Championship dit seizoen erg open. Dirk Deveux presenteerde in Spa zijn nieuw wapen, een schitterende Ford Sierra 4x4 Cosworth, waar zijn team anderhalf jaar aan gewerkt heeft. 

De Alkenaar houdt bovendien van de maaskiezel, maar het is afwachten of de Sierra Cosworth deze keer van technische problemen gespaard blijft. In Tielt brak de versnellingsbak en in Namen begaf de alternator.  Dat biedt mogelijkheden voor Guino Kenis, die destijds in de rallycross veel ervaring op heeft gedaan op onverhard. De BMW-rijder wil zijn overwinning van Haspengouw een verlengstuk geven, na zijn opgaves in Spa en Namen. Arthur Kerkhove verdedigt zijn leidersplaats in de tussenstand met zijn Escort Mk2. Hij moet uitkijken voor de snelle streekrijders Eric Louies, die ondertussen al een tijdje is uitgeweken naar West-Vlaanderen, en vooral voor Christophe De Leeuw, die met zijn Opel Ascona A het spektakel zal verzorgen op de maaskiezel. ......

Met een aardige armada aan Nederlandse deelnemers was het nauwelijks een verrassing om een van onze noorderburen als winnaar te zien van de eerste echte Monteberg Rally. De eer kwam uiteindelijk toe aan Hans Weijs en een lokale inwoner nl. Arne Bruneel.
De Nederlander, twee jaar geleden ook al de snelste samen met Arne Bruneel in een Ford Fiesta R5, verscheen met een gloednieuwe VW Polo R5 aan de start en pakte nog maar eens uit met zijn talent. Hij won met 41 seconden voorsprong op Sander van Hoof (Mitsubishi Lancer Evo X). Paul Lietaer leek nog podiumambities te koesteren met zijn nieuw geprepareerde Ford Escort Cosworth en naderde zelfs tot op 5 seconden van Weijs maar ... toen brak een wiel af. Na Weijs en Van Hoof was Steve Becaert uitermate gelukkig met zijn derde plaats. Hij zette zijn Evo X tussen heel wat zwaardere machinerie en overweegt een nieuw seizoen in het regionale VAS gebeuren. Met Piet van Hoof (Evo IV Gr.A) als vierde en Kevin Van Deijne (Skoda Fabia R5) als vijfde werd de rest van de top 5 verder aangevuld met Nederlanders. In Historic ging de overwinning naar Stefaan Prinzie met zijn Opel Ascona, voor de Porsches van Piet Declercq, Lode De Keyser en Geert Lacour. Bij de Youngtimers debuteerde Bjorn Syx met een knappe zege in zijn BMW M3, voor merkgenoten Christophe Merlevede en Patrick Spillebeen. Ludovic Vitse tenslotte, won op Opel Astra de divisie 1-2. .....

Hans Weijs en Arne Bruneel hebben de 47ste Station Le Seau Monteberg Rally gewonnen. De Nederlander, twee jaar geleden ook al de snelste samen met Arne Bruneel in een Ford Fiesta R5, verscheen met een gloednieuwe VW Polo R5 aan de start en showde nog maar eens zijn talent. De VW-rijder won met 41"50 voorsprong op Sander van Hoof met een Mitsubishi Lancer EvoX. 

"We hadden voor de start amper 3 km met de auto gereden, dus deze ochtend ben ik redelijk voorzichtig gestart toen het parcours er nog nat bij lag. Maar, in de loop van de dag heeft de Polo R5 zijn potentieel getoond. Het is een fantastische wagen, met veel koppel. We hebben vandaag goed gewerkt om de afstellingen verder te verbeteren en naar mijn hand te zetten. Dit geeft zin in meer, maar voorlopig heb ik nog geen plannen. Als ik het budget had om Ieper te rijden, dan zou ik niet twijfelen," lachte Hans Weijs Jr, die de droom van Arne Bruneel waar maakte. "Met een nieuwe Polo R5 mijn thuisrally winnen, daar ben ik heel blij mee. Vooraf leek het een droom, maar toen de Polo R5 in Loker arriveerde, wist ik dat het waarheid was," genoot de navigator.

Even leek Paul Lietaer voor een verrassing te zorgen. De snor had de motor van zijn Ford Escort Cosworth opnieuw laten prepareren en dat was duidelijk te zien: "Ik was in Tielt niet tevreden over de tijden die we reden. Nu was de motor veel bruter. Met twee snelste tijden naderde ik tot op 5" van Weijs in Busseboom, waar ik blijkbaar op een iets drogere baan kon rijden. Jammer genoeg brak daarna het wiel rechts vooraan af."

"Het was mijn eerste rally dit seizoen, dus ik ben wel tevreden met de tweede plaats. Het was een mooi gevecht met Steve Becaert," verklaarde Sander van Hoof, die deze ochtend even rechtdoor ging, nadat hij de snelste was op de openingsproef. Steve Becaert, deze keer eens niet tweede, genoot met volle teugen van zijn derde plaats: "Ik had twee doelstellingen: de top 5 en als eerste Belg finishen. Dat is allebei gelukt. Ik was zelf verbaasd over onze snelle tijden, want we reden constant in de top 3. Toen het droger werd, wist ik dat ik Sander Van Hoof niet zou kunnen volgen," verklaarde Becaert, die mogelijk toch het VAS-kampioenschap verder zal afwerken. .......

De 47ste editie van de Station Le Seau Monteberg Rally wordt een topper, niet alleen omdat de wedstrijd dit jaar voor de eerste keer uitgroeit naar een volwaardige rally met 3 verschillende klassementsproeven, maar vooral omdat de affiche bijzonder sterk is, met zes R5's, drie Porsches en vooral een reeks snelle Nederlanders. Hans Weijs is de attractie en de topfavoriet met zijn fonkelnieuwe Volkswagen Polo R5.  

Wat het parcours betreft, heeft Superstage dit jaar gekozen voor Loker als rallycentrum van de 47ste Station Le Seau Monteberg Rally. De wedstrijd start om 8h10 en rond 17h is de winnaar gekend. Daartussen werken de deelnemers 80 km tegen de klok af, verdeeld over drie lussen van drie proeven: Monteberg, een proef in lijn van 7,35 km, Busseboom (6,30 km) en de nieuwe proef in Dikkebus, de langste van de wedstrijd met 7,53 km. Zoals het hoort, volgt als finale nog een vierde doortocht op de Monteberg. 

Sportief ligt het niveau erg hoog, met een sterke Nederlandse armada aan de start. Hans Weijs is, samen met navigator Arne Bruneel, de topfavoriet met zijn nieuwe VW Polo R5. Twee jaar geleden bewees Hans Weijs al dat hij de Monteberg kan winnen. Hij heeft zelf voor concurrentie gezorgd, want zijn makker, voormalig Nederlands kampioen Jeroen Swaanen, zal zijn comeback maken met een Skoda Fabia R5. Benieuwd of Swaanen het stof van zijn spieren kan rijden.

Kevin Van Deijne start met een gelijkaardige Skoda Fabia R5, net als de Duitser Heinz-Walter Schewe, zoals gewoonlijk genavigeerd door Frank Blondeel. Filip Pyck, in 2016 de snelste op de Monteberg, wil ook eens proeven van een R5. Hij kiest voor een  Ford Fiesta R5, de wagen die vorig jaar won, net als het jonge Nederlandse talent Jim Van den Heuvel. Erik Moree blijft dit jaar trouw aan zijn Citroën DS3 R5. 

De grootste concurrentie voor de R5's zal niet van de Subaru Impreza WRC S6 van Jeoffrey Lerminez komen, maar wel van de supersnelle Mitsubishi's "made by Van Hoof", ingezet door Piet van Hoof en zijn neefje Sander, vorig jaar nipt geklopt door Davy Vanneste.  Nog snel Mitsubishi-geweld wordt ingezet door Steve Becaert, Bert Coene, Philip Barbier en Hein Jonkers, stuk voor stuk ervaren kleppers die een gooi doen naar een dichte ereplaats. ......

De “Monteberg”. De wedstrijd heeft een lange traditie, was jarenlang nog de enige overblijvende nationale rallysprint en ambieerde vele jaren om te groeien. Met de 47ste editie is het dan eindelijk zover: de ‘Monteberg” wordt een volwaardige rally!
 
De wedstrijd wordt verreden op zondag 5 mei. Naast de Monteberg is er de bijgekomen proef van Busseboom en om er een rally van te maken komt er dit jaar de klassementsproef in Dikkebus bij. Een naam die vele adepten van de Rally van Ieper bekend in de oren zal klinken, al laat de organisatie weten dat de proef van de Monteberg er anders zal uitzien dan de bekende Ieperse passage.
 
De “Monteberg” is nu een volwaardige rally, dat is leuk, maar dat betekent ook dat het ritme zal omhoog gaan en de uitdaging voor de deelnemende teams hoger zal liggen.
De deelnemers wachten 10 klassementsproeven met drie lussen van 3 klassementsproeven en een finale doortocht op de Monteberg.
 
De wedstrijd gaat van start op de gekende proef van de Monteberg, goed voor 7,35 km, deze keer in lijn zonder rondkoers. Daarna volgt Busseboom, goed voor 6,30 km en de lus wordt afgesloten met een nieuwe klassementsproef in Dikkebus, met 7,53 km meteen de langste van de wedstrijd. In totaal telt de wedstrijd een kleine 80 km tegen de chrono.
 
De lijst, die telt ondertussen al het maximaal aantal inschrijvingen van 150 wagens! Er is dus ondertussen een wachtlijst in voege. Een vol huis noemt men dat…
 
De regionale rijders zullen moeten uitkijken voor een Nederlandse armada op volle oorlogssterkte. Jeroen Swaanen is terug van weggeweest en dient zich aan met een Skoda Fabia R5. Meteen een ernstige zegekandidaat. Daarnaast zijn er Piet en neefje Sander Van Hoof, beiden op Mitsubishi Lancer Evo, respectievelijk op de Evo X R4 en de Evo IV in groep A configuratie. Die kennen het klappen van de zweep in de VAS competitie. Dan zijn er nog Erik Moree met de Citroën DS3 R5 en stuurkunstenaar Hans Weijs, met Arne Bruneel op de VW Polo.
 
Bij de Vlamingen kijken we dan vooral naar Claudie Tanghe op de Porsche 997 GT3 en naar Paul Lietaer, met zijn nieuwe Ford Escort Cosworth RS. Die laatste is misschien niet opgewassen tegen het moderne geweld maar blijft in handen van “The Best of the West” op eigen terrein een te duchten wapen. .....

In een Rallye de Wallonie die werd getekend door immer wisselende weersomstandigheden wisten Sébastien Bedoret en Thomas Walbrecq als derde aan te tikken. Reden voor een brede glimlach, want bij hun derde deelname aan een manche van het Belgian Rally Championship 2019 wisten de rijders van ŠKODA België ook voor de derde keer op het podium te klimmen. Nochtans beseffen ze maar al te goed dat ze hard hebben moeten werken om deze derde top-3 plaats te veroveren.

“Onze start op vrijdagavond verliep heel goed, want op de Citadel van Namen zetten we de eerste scratch van de wedstrijd neer, waarna we de openingsdag als tweede afsloten”, legt Sébastien uit. “Maar de regen op zaterdag gooide alles overhoop. Ik had nog nooit met regenbanden op mijn ŠKODA FABIA R5 gereden, en ik miste duidelijk wat referentiepunten. Bij de eerste chronorit van de dag kreeg ik onmiddellijk een draai van 16 seconden om de oren. Ik had onmiddellijk door dat ik het gripniveau van mijn Michelin-banden op de natte wegen had onderschat, en probeerde die fout snel recht te zetten.”

Het duo van SXM zat bij de volgende twee KP's opnieuw in het juiste ritme, maar liet zich bij de eerste doortocht op de lange klassementsproef van Nettinne-Mohiville verrassen. “Een klein foutje en we belandden in een wei”, vertelt Sébastien. “Niet ontzettend erg, maar er tikten wel 25 seconden voorbij vooraleer we opnieuw op de weg stonden. We lagen meteen al een vijftigtal tellen achter de leiders en vielen terug naar de vijfde stek.”  .....

Patrick Snijers en Davy Thierie zijn met hun MAES Containers VW Polo R5 van BMA als achtste geëindigd in de rally van Wallonië, de vierde van in totaal negen manches van het Jobfixers Belgian Rally Championship 2019. Snijers deed het afgelopen weekend het nodige vertrouwen op maar een slipper tegen een hooibaal en een verkeerde bandenkeuze op zaterdag zorgden ervoor dat Patrick Snijers en Davy Thierie tevreden moeten zijn met de achtste plaats.
 
Met een tiende en een vijfde tijd op de esplanade van de Citadel van Namen begon Patrick Snijers aan de rally van Wallonië. Zaterdagochtend begon de rally in natte weersomstandigheden. Snijers begon met een vijfde tijd maar werd in de volgende rit verrast door aquaplanning. “Het parcours lag er bijzonder vuil bij. Toen ik remde begon de wagen te glijden en botsten we tegen een hooibaal. Davy en ik waren passagiers. Er was niets aan te doen. Behalve wat carrosserieschade was de wagen in orde. In de volgende rit deden we vooraan opnieuw mee en waren we slechts drie seconden trager dan de snelste tijd. Maar het gat was gevallen en om tegen zo’n ontzettend hoog tempo als hier gereden werd de kloof met de concurrentie proberen te dichten was onbegonnen werk. In de tweede ronde besloot ik om opgesneden slicks te monteren. Jammer genoeg begon het te regenen en verloren we opnieuw wat tijd. Voor de laatste ronde van vier klassementsritten kozen we regenbanden maar ook dat was de verkeerde keuze want de voorspelde regen bleef uit en het parcours droogde op.” ......

Pieter-Jan Michiel Cracco maakte dit weekend, in de Rally van Wallonië, kennis met zijn nieuwe Skoda Fabia R5, ingezet door BMA, het team van Bernard Munster. Het klikte meteen met zijn nieuwe bolide. Ondanks een paar foutjes, zat Pieter-Jan Michiel het ganse weekend met een brede smile aan het stuur van zijn Skoda.

Hoewel de Skoda pas woensdag geleverd werd, wat de voorbereiding tot enkele runs op de Shakedown beperkte, zat Pieter-Jan Michiel meteen goed in het ritme. Na de eerste kletsnatte ronde op zaterdag, stond de Jobfixers-piloot op een mooie 6de plaats op 35" van de leider, maar voor kleppers als Patrick Snijers en Kevin Demaerschalk.

"We hebben in de eerste ronde nochtans niet aangevallen. Het was vooral een kwestie van overleven, want het water viel met bakken uit de hemel. Gelukkig hadden we regenbanden gemonteerd," vertelde Pieter-Jan Michiel, die zich goed voelde in de Skoda. "De Ford was soepeler, maar in de Skoda voel je dat alles stijver, strakker en scherper is. De wagen reageert vinniger. Als hij uitbreekt, moet ik sneller reageren, maar dat mag in een competitiewagen."

Helaas ging het mis bij het begin van de tweede lus op zaterdag in Mohiville, waar meerdere rijders, waaronder Bedoret en Snijers, zich even lieten verrassen. 

"In een gladde links-rechts schoven we rechtdoor het veld in. Dat had ons hooguit 15" gekost, maar toen we terug uit de weide reden, moest ik onder de prikkeldraad rijden. Die prikkeldraad rukte een spiegel en de ventilatieklep op het dak af, maar het ergste was dat mijn ruitenwisser ook stuk was. Ik moest drie proeven in de regen afwerken zonder ruitenwisser... Dat heeft ons nog meer tijd gekost." .......

De Rally van Wallonië, de enige driedaagse wedstrijd van het Jobfixers Belgian Rally Championship, bleek een zware dobber voor de deelnemers aan het Histroric-kampioenschap. Zoals aangekondigd werd het een afvallingsrace. De drie topfavorieten gaven vroegtijdig op, waardoor Arthur Kerkhove zijn leidersplaats in het kampioenschap kon verstevigen met een knappe algemene overwinning in zijn Ford Escort Mk2.

Dirk Deveux ging vlot van start met de snelste tijd vrijdag op de Citadel, maar vanaf de tweede passage nam Guino Kenis met zijn BMW M3 E30 de leiding. Zaterdag, in de regen, hield Guino Kenis vooraan stand aan de leiding: "De intermediate-banden van Hankook doen het uitstekend in de regen. Het gaat prima, ook al had ik vrijdagavond de verkeerde banden gekozen voor de eerste passage op de Citadel." Guino Kenis had de zege binnen bereik toen zijn concurrenten vroeg moesten opgeven, maar ook bij hem begaf de koppeling.

Dirk Deveux moest in de achtervolging op de BMW-rijder. "Er zit zeker nog veel meer in de Sierra. Onze progressiemarge zit nog vooral in de rijder," lachte Dirk, die even later zou opgeven met een defecte alternator.

Ook Guino Büx zette de achtervolging in. "Het zal moeilijk worden om Kenis bij te benen, zeker omdat we al twee keer tijd verloren. Op de Citadel werden we opgehouden en in Wartet verloor ik een vijftiental seconden door motorstoringen...," sakkerde Büx, die op zijn beurt zaterdagnamiddag moest opgeven met een kapotte alternator. Zondag ging Gino opnieuw van start om het spektakel te verzorgen: "En om de ontgoocheling van me af te rijden," lachte Gino. "Als de bocht scherp genoeg is, trek ik aan de handrem. Vandaag rijden we enkel voor de fun en de supporters!" .......

Page 4 of 116