Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Ypres Historic Rally 2015 : Stefaan Stouf en Glenn Janssens mogen champagne ontkurken in Boezinge.

Eventjes leek het er op dat de zeven klassementsproeven op zaterdag, die de Historics voor de wielen kregen geschoven, een kopie zouden worden van het vrijdaggedeelte. Stefaan Stouf bleef zijn voorsprong van ongeveer 20 à 30 seconden consolideren, en alles leek al in zijn definitieve vorm gegoten met Paul Lietaer op twee en de Franse Porsche-rijder Frederique Chambon op drie.
Maar dat was buiten de waard, in casu Lietaer gerekend. De Zwevegemse snor laat zich nooit zomaar in een hoekje duwen. Op de meer dan 20 km van KP Hollebeke klokte hij acht tellen sneller af dan de Nieuwpoortnaar. Nadien ging hij ook nog eens tien seconden sneller over KP Reninge dan Stouf. Wat er voor zorgde dat er, met nog één proef te gaan, een verschil was tussen beide kemphanen van 2.3 seconde. Spanning alom dus aan de finish in Watou, maar Stouf wist het hoofd koel te houden en uiteindelijk zijn eerste zege in Ieper mee te pikken. “Het was echt op het randje” aldus co-rijder Joris Erard. “Soms was het niet meer warm in bepaalde situaties, maar bereikten we bijna het kookpunt. Ik had er alle vertrouwen in, gezien Watou echt een proef is die Stefaan ligt. Natuurlijk dachten we eventjes dat het weer niet voor dit jaar zou zijn toen we de opmars van Paul zagen in twee klassementsproeven. Maar eind goed al goed. Eindelijk hebben we komaf kunnen maken met de jarenlange pechreeks in deze rally, waar Stefaan in een twaalftal deelnames enkel eenmaal op het podium stond.”
Paul Lietaer was zeker niet ontgoocheld met de tweede plaats. “Wij hebben geprobeerd maar stuitten op een berensterke Stefaan. Zo is het zeker geen schande om verwezen te worden naar de dichtste ereplaats. En de nieuwe Subaru Legacy toonde zich van zijn beste kant, zodat dit ons vertrouwen geeft naar de toekomst toe.”
Chambon bleef op plaats drie, en de Escort MK I-piloten Geert Vandoorne en Kurt Vanderspinnen waren goed voor de resterende plaatsen in de top-vijf.

Ypres Historic Rally-Nationaal
Niemand opgewassen tegen Glenn Janssens
Wat hij gisteren wist te verwezenlijken op amper twee klassementsproeven, zette Glenn Janssens in dezelfde lijn verder in het zaterdaggedeelte. Hij wist haast alle scratchtijden te lukken, en had bij het afvlaggen van de rally een voorsprong van bijna twee minuten. “Bij Tuthill hebben ze weer schitterend werk afgeleverd. De Porsche gaf geen krimp en draaide perfect. De wijzigingen die François Delecour, na een testrit samen, aan onze wagen wilde doorvoeren werden weer aangepast naar mijn normen. Misschien waren deze wel goed, maar ik had niet zo veel vertrouwen meer, vooral in de rappe stukken. Nu stond het vertrouwen weer heel hoog.”
Alain Vermeulen was zeker even tevreden met zijn tweede plaats. “Vorig jaar derde, nu tweede...We hadden gemikt op een podiumplaats en dit hebben we kunnen verwezenlijken. Als we de goede lijn doortrekken moeten we volgend jaar dan nog een stapje hogerop. Dit zal echter niet meer met deze vertrouwde BMW E21 zijn. We zij immers een M3 aan het prepareren.”
Wie ook al de overstap maakt naar een M3 is Robin Maes. De Kortrijknaar kocht in Spanje een Prodrive-BMW aan in Camel-kleuren. Maes vierde zijn debuut in Ieper aan het stuur van een Opel Kadett City en bezegelde dit met een derde plaats algemeen. Kind van de rekening hierbij was Patrick Mylleville. Hij viel met een halve seconde net naast het podium. “Misschien mijn eigen fout. Ik pakte de lange proef in Hollebeke te voorzichtig aan en verloor daar een 14-tal seconden op Robin. De rekening is dan natuurlijk vlug gemaakt.’'
Oude getrouwe Jimmy McRae was met de Opel Ascona goed voor de vijfde stek.
In het zware zaterdaggedeelte regende het opgaves, van mensen die na vrijdag nog in de top-tien stonden. Denken we daarbij maar aan Yves Bruneel (brug), Pieter Lemahieu (technische problemen), Wim De Cock, Christophe Merlevede (sortie) en Dirk Deveux (motor).