Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Woodstoxx Rally van Wervik 2015 : Verslag Belgium FORD PINTO CUP.

Het zijn drukke tijden voor de Pinto Cup piloten en Co’s. Na de ORC werden de tenten nu opgeslagen in Wervik. We konden hier met trots onze 1ste buitenlandse piloot verwelkomen! Smith Andrew nam de oversteek en wou zich meten met onze Belgische piloten . Aan het weer zou het deze keer zeker niet liggen. We hadden het mooie weer mee en op die manier konden de piloten hun wens in vervulling laten gaan.

En zo elkaar in droge omstandigheden bekampen. Het was meteen Van Wanseele Jeroen die de besttijd kon neerzetten. Gevolgd door Olivier Kurt die een sec. prijs gaf. 2 tellen later plaatsten Nemegheer Tom, Anckaert Christof alsook Vannieuwenhuyse Rik, alle drie dezelfde tijd neer. Ook onze Engelse vriend verbaasde ons door met een 5 de tijd aan te kloppen. Het werd al vroeg duidelijk dat het er terug hard zou aan toegaan .
Op Kp 2 ging Nemegheer Tom een Catteeuwke doen, zoals vorig jaar in Kortrijk (een rondje teveel op de zoning). Met als gevolg meteen een grote achterstand op de kopgroep. Het was ook op diezelfde Kp dat Van Wanseele Jeroen de scratch voor zijn rekening nam met enkel Vannieuwenhuyse Rik & Smith Andrew die in zijn buurt kon blijven. Op de laatste kp van de 1ste ronde verremde Olivier Kurt zich en kon zo al op een achterstand aankijken van 16 sec op de leider. Paquot Olivier nam de laatste plaats in beslag na een iets wat aftastende start, zo reed ook Verhaeghe Koen een ietwat eenzame wedstrijd rond op een 7de plaats. Er kon zo voor het eerst terug naar het service worden gereden om de 1ste vaststelling & eventuele wijzigingen aan de auto’s aan te brengen .
Op naar ronde 2! Het was in die ronde dat Olivier K. met een besttijd een stuk van zijn opgelopen achterstand terug wou inhalen op Van Wanseele J. Ook Nemegheer T. bleef een heel goede wedstrijd rijden met zeer scherpe tijden na zijn opgelopen achterstand van KP2. Anders zou hij zeker meegedaan hebben voor een podium plaats . Iedereen verbeterde zijn tijd enkel Van Wanseele J. kon geen verbetering noteren en zag op die manier zijn opgebouwde voorsprong in dit weer smelten als sneeuw voor de zon. Ook Anckaert Christof bleef de druk op de ketel zetten bij zijn concurrenten. Maar Vannieuwenhuyse R. bleef de constante tijden draaien die altijd in de buurt van Olivier K. bleven. Op die manier kon hij als leider na ronde 2 terug naar het service rijden.
In Ronde 3 sloeg Olivier K. toe in de ORC en ook in Wervik was dit zijn uitgekozen moment om toe te slaan. Hij reed de ene scratch na de andere met als resultaat dat hij de laatste ronde zou ingaan als de nieuwe leider. Ook Anckaert Christof voelde zich beter en beter in zijn vel in deze ronde en zette zijn pijlen op Van Wanseele Jeroen en zo een achterstand van 6 sec dicht reed. Zo kregen we terug een zeer spannende wedstrijd met 3 verreden rondes en 3 nieuwe leiders met een zeer sterk rijdende Smith Andrew die op een 5de plaats algemeen rond reed.
Nog een laatste keer service en nog altijd 4 piloten die volop streden voor de ereplaatsen.
Wie zou nog da tikkeltje extra vinden in deze laatste ronde?
Het was jammer genoeg op KP 11 dat we onze 1ste uitvaller moesten noteren, Smith Andrew kampte op 50 m. voor de Finish met gearbox problemen en zag zijn prachtige 5de plaats in mineur beëindigen. Al keek hij na wedstrijd zeer tevreden en terecht terug naar zijn gezette prestaties. Op de 7de plaats kon Paquot O. iedere ronde betere tijden draaien en deze ervaring meenemen naar volgend jaar. Ook Verhaeghe K. kon tevreden zijn met zijn resultaat hier te Wervik die als voorbereiding telde voor Ypres. Nemegheer Tom reed een bere sterke wedstrijd en zoals eerder vermeld was het spijtig van zijn opgelopen achterstand op KP2. Anders zou hij zeker ook een rol hebben gespeeld in de strijd voor de ereplaatsen. Van Wanseele J. sloeg de 1ste aanval van Anckaert C. af voor de 3de plaats en kon met nog 2 kp’s te gaan een kleine voorsprong van welgeteld 3 sec. nemen. Anckaert C. probeerde nog alles op alles te zetten en zou uiteindelijk stranden op een zelfde eindtijd als Van Wanseele J. Wat was dit een duel om van te smullen! Vannieuwenhuyse R. kon niets meer doen aan de tijden van Olivier K. en eindigde op een 2de plaats. Met als resultaat dat Olivier K. terug de overwinning pakt alsook de Powerstage en Wervik verlaat met het maximum van de punten.
Nu kunnen de teams terug hun bolides, in het geval Olivier ( Marreitje ), in orde zetten om binnen een week naar Boezinge te trekken voor de Ypres Historic Rally.