Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Verslag Woodstoxx Rally van Wervik 2015 : Winst voor thuisrijder Davy Vanneste.

Iedere keer weer zorgt de Rally van Wervik voor het nodige drama. Dat was deze 41ste editie niet anders. Voor organisator Filip Forrest sloeg het noodlot al toe in de voorbereidingsperiode van deze rally. Hij verloor enkele weken geleden zijn zoon bij een verkeersongeval. Uit medeleven startten alle deelnemers met een “in memoriam”
plaatje op de wagen. De winst ging uiteindelijk naar thuisrijder Davy Vanneste, maar ook dat ging niet zomaar vanzelf!
De verraderlijke reputatie van de proeven op de Rally van Wervik werd snel duidelijk. Steven Dolfen (met een koprol voor de Peugeot 208 R2), podiumaspiranten Bossu-Ozeel in de Mitsubishi Lancer Evo 7 en nog wat later Hoendervangers (Evo9) zorgden voor onderbrekingen die de organisatie één uur achter zetten op het normale tijdsschema, een euvel dat de hele dag zou meegesleept worden.
Andy Lefevere is in topvorm, en zo ook zijn Mitsubishi Evo Lancer X R4. Hij bouwde dan ook al snel een behoorlijke voorsprong uit op de achtervolgers Davy Vanneste en Didier Duquesne, beiden op hun nieuwe Fiesta R5. Zowel Vanneste als Duquesne dienden nog te wennen aan hun nieuwe montuur en tegen half wedstrijd leek geen van beiden in staat Lefevere te komen bedreigen. Bij het ingaan van de 9de klassementsproef (Geluwe) had de Ieperse
garagehouder een voorsprong van 14 seconden, moeilijk bij te halen op de relatief korte maar snelle proeven.
Maar dan dook ook de pechduivel op voor Lefevere, aan de flying finish op Geluwe ging hij er af... Game over en weg leiding!
Op dezelfde KP9 reed ook de leider in de Historics, Stefaan Stouf, een wiel van zijn Porsche 911. Ook hij moest opgeven en zag zijn leidersplaats verloren gaan.
“Ik zou graag mijn thuisrally winnen, uiteraard”, sprak Davy Vanneste voor aanvang van de wedstrijd. En uiteindelijk mocht hij dus zijn allereerste algemene overwinning in een Belgische rally laten noteren. “Alles zat perfect in elkaar, het team leverde me de perfecte wagen af. Een overwinning in mijn thuisstad is iets waar ik steeds van gedroomd heb”, aldus een dolblije Vanneste, die toonde dat zijn nieuwe Ford Fiesta R5 klaar is voor de grote Ieperse afspraak binnen twee weken. Ook Historics winnaar,
Poperingenaar Alain Vermeulen (BMW 323i) was meer dan gelukkig. Nadat favorieten Vanwijnsberghe (1 rondje teveel in de Wervikse rondkoers) en Stefaan Stouf (afgebroken wiel na ongeval) zich uit koers hadden gecijferd, loodste Vermeulen, bijgestaan door de ervaren Kurt Declerck, de blauwe BMW naar winst. “Vorig jaar voor het eerst in 10 jaar met Kurt gereden en gewonnen. We hadden de afspraak voor dit jaar dadelijk opnieuw gemaakt en opnieuw een geweldig resultaat. Nochtans zijn we vrijdag maar één keer over de proef gereden!” vertelde Vermeulen.
Voor de organisatie was er nog meer spannends aan de hand want ze kregen het officiële Opel Adam Junior team op bezoek, en in extremis nog de inschrijving van de Fiesta R2 van Chris Ingram. De Zweed Bergkvist, leider in de Europese tussenstand, zette de kleine R2 tussen de diverse R5’s en Lancer Evo’s op een fenomenale 4de plaats. Bergkvist moest toegeven dat het voor hem “een leerrijke dag was geweest en een goede test als voorbereiding op Ieper.”
Paul Lietaer maakte in Wervik het langverwachte debuut met zijn Subaru Legacy. In de VAS reglementering trad Lietaer aan in div. 3 klasse H maar het was meteen duidelijk dat hij veel sneller was dan de traditionele Historics van de divisie 4. Dat belooft voor het vervolg van het seizoen op Belgisch niveau want deze wagen staat nog maar aan het prille begin van zijn ontwikkeling. Het FIRC werd gewonnen door smaakmaker Alex Taylor die 16de algemeen werd.
Afsluitend was er in de rand van de rally nog de uitreiking van de “Golden Poppy Trophy”. De gouden munt kwam toe aan Val Thompson, die de oversteek maakte vanuit Engeland. “Dit betekent veel voor me”, zei de rallydame (Thompson treedt soms aan in de West-Vlaamse rally’s van het FIRC). “Mijn grootvader
sneuvelde hier. Hij staat op plak 33 van de Meensepoort in Ieper. Toen ik onderzoek deed naar mijn familiegeschiedenis besefte ik plots dat dit de streek is waar wij onze rally’s rijden. Het is zeker belangrijk voor mij want het zijn mensen als mijn grootvader die ons tenslotte de wereld gegeven hebben die we nu kennen”, aldus een geëmotioneerde Val Thompson.
De rijders voor het Vlaamse regionale rallykampioenschap spreken af op zondag 12 juli. Dan strijden ze opnieuw voor de overwinning in de TBR Rally te Roeselare.