Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Woodstoxx Rally van Wervik 2015 : Premiere van de Fiesta R5 met een 2de plaats voor Didier Duquesne.

Het Renties Racing Team presenteerde zaterdag in Wervik zijn nieuw rallywapen voor de Kenotek Ypres Rally: de gloednieuwe Ford Fiesta R5. Na een korte kennismakingsronde in het begin van de wedstrijd, verbeterden Didier Duquesne en Filip Cuvelier stelselmatig hun chrono's om uiteindelijk als tweede te finishen achter merkgenoot Davy Vanneste. Het vertrouwen voor Ieper kreeg alvast een flinke boost!
In Wervik namen Didier Duquesne en Filip Cuvelier het op tegen Davy Vanneste met een identieke Ford Fiesta R5. Voor Didier waren het de eerste meters op snelheid dit jaar.
"Ik had in de buurt van TeamFloral even met de wagen gereden, maar in feite leerde ik de Fiesta R5 pas kennen op de eerste klassementsproeven in Wervik. In de eerste ronde nam ik de tijd om de wagen te leren kennen. We zaten op ongeveer 0"5 per km van de tijden van Vanneste, die al een jaar ervaring heeft met zijn Fiesta R5. Ik reed voor de eerste keer op Pirelli's en in de tweede ronde bleek dat onze banden te heet werden. Vanneste had gekozen voor een hardere Michelin en bleef 0"5 per km sneller," vertelt Didier.

In het servicepark werden de data geanalyseerd door ingenieur Door Geusens. De set-up werd aangepast en Didier werd geadviseerd om zijn rijstijl een beetje aan te passen. Vanaf dat moment draaide de Renties Fiesta enkele snelste tijden en hield Didier gelijke tred met Davy Vanneste.

"Ik heb mijn rijstijl een beetje aangepast. Ik bleef in de bochten een versnelling hoger en hield meer snelheid in de auto in de bocht om vervolgens het koppel van de turbomotor te benutten bij het uitkomen van de bochten. Zo was ik minder agressief voor de banden. Met de nieuwe set-up waren onze chrono's meteen uitstekend. We zaten in de tijden van Davy en in vergelijking met vorig jaar reden we sneller dan Bernd Casier en Vincent Verschueren toen. Ik denk dat we een prima set-up hebben gevonden voor Ieper! De wagen geeft me in elk geval erg veel vertrouwen."

Didier Duquesne en Filip Cuvelier kunnen met vertrouwen toeleven naar de grote afspraak van het jaar in Ieper.