Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally de Wallonie 2015 : De Ford Fiesta's R2 en R200 verzorgden de show.

Zege in NCM voor Boesmans, Fernémont op het podium in R2
In afwachting van de komst van de nieuwe Ford Fiesta R2 EcoBoost en de lancering van de Trophy 2015, lanceerden de promotors van de FFST een mooi initiatief in de Rally van Wallonië. De winnaars van een dubbele "wedstrijd in de wedstrijd" tussen de piloten van de Fiesta's R2 en R200 kregen een gratis inschrijving voor respectievelijk de Rally van Ieper en de Omloop van Vlaanderen.
Drie wedstrijddagen, 27 klassementsproeven. Meer dan 250 km tegen de chrono. Een stevig programma. Deze editie 2015 van de Rally van Wallonië kende een spannend en bewogen verloop. Op alle niveaus was de strijd intens. In NCM, de categorie voor wagens met een nationale homologatie, zorgden de Fiesta's R200 voor de verrassing. Jean-Louis Boesmans won niet alleen de klasse, maar werd bovendien ook 12de algemeen. In klasse RC4, die deze keer erg sterk bezet was met heel wat R2's, bleek de Fiesta R2 nog altijd erg competitief. Veel kwam Adrian Fernémont niet tekort om de klasse te winnen!

Het natuurlijke parcours van de Rally van Wallonië zat vol valstrikken. Dat hebben Thibault Radoux en Harry Bouillon ondervonden met hun Ford Fiesta's R200. Harry werd verrast op de proef van Vedrin, waardoor hij enkele malen over de kop ging. De volgende dag werd Thibault, de titelhouder in de FFST, verrast, waardoor ook hij over de kop ging. Jean-Louis Boesmans, die zich heel goed in zijn sas voelde in zijn eerste rally met een Fiesta R200, was meteen verlost van zijn gevaarlijkste tegenstander. "Wat een genot, deze Fiesta R200! Het chassis van de Fiesta is zo efficiënt. Veel efficiënter dan het onderstel van mijn vorige wagen, lachte de winnaar in NCM, die zo een gratis inschrijving voor Roeselare verdiende. "Met de 200 pk van deze R200-versie, hebben we een ongelofelijke combinatie motor-chassis ontdekt. Op dit parcours was de wagen fantastisch. Slechts één tweewielaangedreven wagen was sneller, maar dat was een veel krachtigere en duurdere R3T..."

In klasse RC4, met daarin alle R2's, was het spektakel grandioos. De strijd tussen de verschillende merken, Peugeot, Opel, Citroën en Ford, was uitermate spannend. Een handvol piloten waren vastbesloten de wedstrijd te winnen. De Jonge Nederlander Gert-Jan Kobus moest al vroeg de handdoek in de ring werpen. Adrian Fernémont en Xavier Baugnet gingen met plezier opnieuw de strijd aan met hun Ford Fiesta's R2, een wagen die ze allebei al goed kenden. Zaterdagavond verloor Xavier definitief de aansluiting: "De koppeling... De Fiesta is echter heel sterk, zodat we gelukkig voor onze terugkeer naar Jambes nog een paar proeven zonder koppeling konden rijden."

Adrian Fernémont sloot de lange tweede wedstrijddag af met de leidersplaats in RC4 nog binnen bereik: "Het was een felle strijd van bij de start tussen de R2's, terwijl de R200's ook niet ver waren! Ik hoop dat het voor het einde van de wedstrijd zal regenen. Ik ken de proeven en mijn wagen perfect, wat nog niet het geval was voor Stephan Hermann met zijn nieuwe Adam. Morgenochtend ga ik voluit om hem koud te pakken."

Adrian moest echter al snel tevreden zijn met zijn tweede plaats in R2, onder andere voor de winnaar bij de Juniors: "Vanaf de proef in Malonne voelde ik sterke vibraties in de versnellingsbak. Daarom heb ik beslist de mechaniek te sparen. Uiteindelijk bleek een steun gebroken. Het team kon het euvel herstellen tijdens de service. Dankzij deze eerste plaats bij de Fiesta's R2, zal ik een week met de nieuwe Ford Mustang mogen rijden, maar vooral ook gratis kunnen deelnemen aan de Rally van Ieper! Dat is een cadeau met een mooie waarde. Het komt goed uit, want ik had voorzien om in Ieper te rijden met de nieuwe Ford Fiesta R2 EcoBoost die TeamFloral aan het bouwen is in zijn atelier. Ik kijk al uit naar Ieper!"

De topprestatie van de Ford Fiesta's R2 werd vervolledigd met de 4de plaats in de categorie van Xavier Baugnet en de 5de van Geoffrey Collard, nipt voor Geoffroy Defays, die na drie jaar afwezigheid zijn wederoptreden maakte in Namen. "Het succes van onze kleine 'challenge' en de lachende gezichten van de piloten van de Ford Fiesta's, maakt ons nog ongeduldiger om de Trophy 2015 te lanceren," lacht Davie Meert, de coördinator van de FFST. "We zijn al bezig aan de bouw van een aantal nieuwe wagens, maar de Fiesta R2 EcoBoost zal volgende week officieel gelanceerd worden. Ik ben er zeker van dat hij meteen succes zal hebben. Net zoals de eerste generatie van de Fiesta R2."