Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally de wallonie 2015 : Andere wedstrijd maar dezelfde ambitie en tactiek voor Freddy Loix.

Vrijdagavond wordt op de Citadel van Namen het startschot gegeven van de Rally van Wallonië, de vierde wedstrijd van het BK Rally. Het wordt een lange en gevarieerde wedstrijd gespreid over drie dagen en gereden op verschillende ondergrond. Beton, asfalt en gravel.

Die variatie maakt het interessant” zegt Freddy Loix die samen met corijder Johan Gitsels de Spa rally en de TAC Rally won. “De Rally van Wallonië is een wedstrijd op maat van de WRC’s en Porsches. Bepaalde klassementsritten zijn heel erg breed waardoor de WRC’s en Porsches hun volledige vermogen kunnen gebruiken. Als de weersomstandigheden het toelaten natuurlijk” voegt Freddy Loix er fijntjes en met de glimlach aan toe. “Maar los van de aanwezigheid van WRC’s, R5’s en Porsches gaan wij met onze ŠKODA Fabia S2000 uit van onze eigen kracht! Net zoals de voorbije wedstrijd is de tactiek poepsimpel. Aanvallen vanaf de eerste meter en niet omkijken maar gas geven.”

Het gevarieerd parcours maakt de wedstrijd heel interessant” pikt corijder Johan Gitsels in. “Tijdens de snelle stukken zijn er minder richtingsveranderingen maar volgen de nota’s elkaar heel snel op. In de waaiers moet je echt het hoofd erbij houden. Daar een verkeerde nota geven kan ernstige gevolgen hebben. Het is best moeilijk maar dat maakt het net zo interessant.”

In sommige ritten gaan we echt klop krijgen denk ik” zegt Freddy Loix. “Maar in andere ritten gaan we ook tikken uitdelen. Het wordt een boeiend weekend!”

27 ritten krijgen we voor de wielen geschoven die goed zijn voor 251.89 km rijden tegen de tijd” aldus Johan Gitsels. “3 ritten zijn nieuw waarvan één rit die we, in vergelijking met vorig jaar, in omgekeerde richting rijden. De nieuwe ritten zijn technische ritten die ons moeten liggen. KP Arbre wordt op zondag gereden. Die rit is voor mij de mooiste van het BK. Veel tijd om te genieten zal er niet bij zijn. Met rist WRC’s en R5’s aan de start zullen we aardig moeten doortrappen om het podium te halen. Dat is dan ook onze doelstelling voor dit weekend.”