Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Plezier voor FABORY Rallyteam op polderdijkjes.

Kronkelende weggetjes over dijkjes in de polder en een proef over industrieterrein vormden de ingrediënten van de Tank S Rally, die zaterdag 21 maart verreden werd. Het FABORY Rallyteam bracht opnieuw de Mitsubishi Lancer Evo 9 aan de start en Johan Faes en navigator Christiaan van der Rijsen wisten de wedstrijd als negende algemeen af te sluiten. Een keurig resultaat tussen de snellere wagens van de concurrenten.

Na in februari de Rally van Haspengauw te hebben gereden, stond het FABORY Rallyteam zaterdag 21 maart aan de start van de eerste Nederlandse rally van het seizoen, de Tank S Rally. Rondom Emmeloord stonden twaalf klassementsproeven op het programma. Het strijdtoneel van de eerste tien was de omgeving van Kuinre en Blokzijl. Dit zijn uitdagende, technische proeven over dijken en buitenweggetjes. De industrieterreinproef Nagelerweg werd als laatste tweemaal achtereen afgelegd.

Om 13.37 uur reden Faes en Van der Rijsen over het startpodium om te beginnen aan hun polderavontuur. Door de regen die de hele ochtend was gevallen lagen de buitenproeven er glibberig en nat bij. Niet iets waar Faes zich door af laat schrikken. Hij blikt terug: “Op de proeven die in het buitengebied werden gereden konden we prima volgen. We zaten netjes tussen de snellere Mitsubishi’s Lancer Evo 10-en en de groep A’s en lieten de dikke divisie 5-auto’s achter ons. Na tien proeven lagen we dan ook zesde algemeen. Op het industrieterrein echter, moesten we toegeven. We hebben daar niet voldoende koppel en pk’s om een vuist te kunnen maken. Een Evo 9 is daar geen partij voor de modernere 10-en. Op het industrieterrein gaat iedereen bovendien hard. Dit keer was die proef ook nog eens het langst, bijna 18 kilometer. Dus dat betekende dat we bijna 36 kilometer lang in moesten leveren. We verloren jammer genoeg drie posities. Maar dat wisten we van tevoren en neemt niet weg dat we enorm veel plezier hebben gehad. We zijn dan ook dik tevreden met waar we geëindigd zijn.” De equipe kon de wedstrijd afsluiten met een mooie derde plek in de standaardklasse, groep N, en de negende plek algemeen.

De volgende wedstrijd op de kalender is de TAC Rally rondom het Belgische Tielt. “We hebben er enorm veel zin in. Daar kunnen we weer lekker snijden en glibberen. Dat past toch beter bij ons en het rally rijden, op die wegen kunnen we met de gedateerde Evo 9 nog het verschil maken,” besluit Faes.  De TAC Rally wordt op zaterdag 11 april verreden. Later volgt meer informatie over de deelname van het FABORY Rallyteam aan deze mooie, compacte wedstrijd!