Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC Rally Spa : Chris Van Woensel opgestapt door onvrede.

Na de vroege opgave in de Spa Rally keken Chris Van Woensel en Rik Snaet uit naar de Spa Rally. Met hun machtige Mitsubishi Lancer WRC in de kleuren van Yokohama wilden ze een gooi doen naar de algemene overwinning in de stad met een rijke rallyhistorie. Het werd echter een afknapper van formaat, waarbij een reeks ondoordachte normtijden Chris Van Woensel deden besluiten om zaterdagmiddag uit de wedstrijd te stappen. Het was de druppel die de emmer deed overlopen...

Nog voor de start kreeg Chris een domper te verwerken. De piloot uit Schriek is een van de weinige piloten in de Belgische rallysport die beperkt verkend vooraf, gewoon uit tijdsgebrek als zaakvoerder van een bandencentrale, kreeg 3 minuten straftijd wegens "illegaal" verkennen. Dat Chris vrijdagochtend een kijkje ging nemen op de proef van Fays-show ontkende hij niet, maar daar was een reden voor.

"De finishlijn van die proef lag op een bruggetje. We hadden gepland om redelijk snel de finish te nemen, waarbij we met een wiel over de greppel zouden vliegen. Maar, toen we naar Spa reden, zagen we op die plaats een grote strobaal staan. Dat veranderde de situatie en daarom gingen we even kijken hoe de situatie gewijzigd was. We reden heel rustig het laatste stukje van de proef af, waar we werden gestopt door de politie die ons paspoort vroeg. Puur op basis van de feiten is er geen verhaal mogelijk, want op dat moment mocht er niet verkend worden, maar iedereen weet dat er in de dagen en weken door anderen veel meer en op snelheid verkend werd. Ik ben zelf absoluut tegen overdreven en illegaal verkennen, maar dat was hier zeker niet de bedoeling."

De straftijd van 3 minuten hing in de lucht, maar ondertussen ging de wedstrijd van start. Op de eerste proef klokte Chris een 2de tijd op 0"8 van Kris Princen, waarna de Lancer WRC op de tweede proef tijd verloor door een gebroken turboslang en de derde proef in "Road Mode" afgewerkt moest worden. Desondanks stond Chris op de 8ste plaats op 52".

Helaas viel hij nog verder terug op de 4de en de 6de proef... zonder te rijden.
"Eerst ging Pieter Tsjoen van de baan en kregen we een normtijd die 37" trager was dan de snelste  tijd, terwijl we op die proef eerder de tweede tijd algemeen draaiden. En op de Clémentine was het weer prijs. Lejeune ging van de baan, wij konden niet rijden en we kregen een normtijd die maar liefst 1'04" trager was dan die van Loix. Op twee proeven verloren we 1'41", louter door de willekeur van de wedstrijdleider die blijkbaar liever had dat we met onze WRC naar huis gingen! En, het was nog niet gedaan. Zaterdagochtend, na de sortie van Stijn Pacolet, kregen we nog eens een normtijd die een minuut trager was dan de chrono van Loix. Toen we ook nog die drie minuten toegekend kregen, was de maat vol en heb ik de wagen op de trailer gezet. Kijk, ik begrijp niet waarom we achter de Juniors moeten starten. We stonden 6de algemeen, maar moesten voor de tweede etappe toch achter een paar R2's starten en dan loop je natuurlijk het risico nog meer normtijden te krijgen. Maar, zoveel tijd verliezen door de onkunde van de wedstrijdleiding, dat kan ik niet pikken."

De volgende afspraak op de kalender van Chris Van Woensel en Rik Snaet is nog niet gekend, maar het is duidelijk dat de motivatie om verder te doen in het Belgisch kampioenschap momenteel op een laag pitje staat...