Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Haspengouw rally : Freddy Loix vroegtijdige opgave door een technisch probleem.

Freddy Loix en corijder Johan Gitsels hebben na drie klassementsritten in de Haspengouw rally de strijd moeten staken. Een technisch probleem ligt aan de oorzaak van de opgave. Het is de eerste opgave ooit voor Freddy Loix in al die jaren dat hij met de ŠKODA Fabia Super 2000 van start gegaan is. Veel tijd om te treuren krijgen Freddy en Johan niet want de volgende opdracht komt er snel aan.

Freddy Loix begon met een ijzersterke tijd. Tijdens de openingsrit was hij amper 2 tienden trager dan Kris Princen. In de twee daaropvolgende ritten drukte Freddy het gaspedaal nog wat dieper in en terwijl de concurrentie enkele steken liet vallen had hij 35 seconden voorsprong op zijn eerste achtervolger. “Vooraf hadden we aangekondigd dat we van meet af aan zouden aanvallen en dan moet je woord houden” aldus Freddy Loix. “Vanaf de eerste meters zat ik in het ritme en had ik een goed gevoel met de ŠKODA Fabia. In de tweede rit reden we de snelste tijd en ook de derde rit was goed. Op het einde van die rit hoorde ik een vreemd geluid. Meteen bij aankomst in de assistentiezone bracht ik het team op de hoogte. Ik had er geen erg in tot ik plots te horen kreeg dat we met een onoplosbaar technisch probleem geconfronteerd werden en dat we moesten opgeven. Als er één woord is dat ik haat is het opgeven. Dat is het allerlaatste, tenzij het niet anders kan en dat was nu het geval. Doodzonde maar het is zo. Dit is mijn allereerste opgave ooit aan het stuur van de ŠKODA Fabia. Het is jammer maar laat ons niet vergeten dat de betrouwbaarheid van de ŠKODA Fabia bijzonder groot is. Vandaag was dat uitzonderlijk niet het geval. Het zij zo. Ik wil positief afronden en onthoud vooral dat de ŠKODA Fabia Super 2000 nog helemaal niet versleten is. De R5 rijders gaan nog een taaie klant aan mij hebben.”

Ik ben het helemaal met Freddy eens” zegt corijder Johan Gitsels. “Dit is een accident de parcours, meer niet. Het is jammer maar als je deelneemt aan een mechanische sport dan kan dit al eens gebeuren. Deze ŠKODA Fabia is nog niet aan het einde van zijn latijn. Dat zullen we de komende wedstrijden nog tonen, wees daar maar zeker van.”

In de namiddag vergezelden Freddy Loix en Johan Gitsels enkele sponsors en genodigden tijdens de Haspengouwse klassementsritten. “We hebben de knop omgedraaid maar we bleven toch een beetje verder werken” zegt Johan Gitsels. “We analyseerden de prestaties en rijstijl van onze concurrenten. De conclusie is dat Kris Princen de verdiende winnaar is en dat we een flinke concurrent aan hem zullen hebben met het oog op de titel.”

Deze ochtend voelde je de spanning bij iedereen” zegt Freddy Loix. “Die voelt aan alles en iedereen dat dit een geweldig kampioenschap wordt waarin er heel veel concurrenten met goede wagens aan de start komen. Dat is leuk voor iedereen en uitstekend voor de sport.”