Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

East Belgian Rally 2014 : Wennen en genieten voor IMEX Racing team.

Na zaterdag is de East Belgian Rally met stip binnengekomen in mijn top 3 van favoriete rally’s. Wat heb ik genoten van de klassementsproeven rond Sankt Vith. Dit is qua proeven onbetwist de mooiste rally die ik ooit heb gereden. Technische passages, hoogteverschil, spannende stukken tussen de bomen en ook delen waar het keihard gaat. Wát een feest!
De East Belgian Rally is geen wedstrijd waar je de eerste keer heel hard gaat. Kijk naar de uitslag en je weet dat ervaring telt op deze proeven. De overgang van een 2-liter WRC naar een R5 is bovendien een grote stap.
De Ford Fiesta stuurt heel strak en remt nog veel beter - je kunt héél erg laat remmen -, maar qua vermogen moet je flink inleveren ten opzichte van een WRC. Waar je in een 2-liter WRC een krappe bocht in de tweede of derde versnelling neemt, moet je in een R5 terug naar z’n één. Onderin toeren heeft zo’n auto minder in huis.
In z’n nekvel
Zo moest ik niet alleen de weg vinden op compleet nieuwe proeven, maar ook mijn rijstijl aanpassen aan het karakter van de Fiesta. Ik heb 13 proeven hard moeten werken, want als je hard wilt gaan in een R5 dan moet je het karretje echt in z’n nekvel pakken. Om in de toekomst voorin mee te doen, moet je alle proeven een keer gereden hebben. Samen met Bjorn (Degandt, navigator, red.) heb ik gekozen om de nodige marge te houden. Ik wilde perse kilometers maken. Met een 11e plaats en drie top 10-tijden, ben ik heel tevreden met mijn debuut in de East Belgian Rally.
Mega veel geleerd
Ook omdat ons klassement al op de eerste proef aan diggelen lag door een lekke band. Ik weet trouwens nog steeds niet hoe dat kwam. Ik heb niets geks geraakt. Zonder die lekke band hadden we zevende of achtste kunnen worden, maar ook anderen hebben hun problemen gekend. Ik heb in ieder geval heel erg veel plezier gehad en heel veel geleerd. Alles liep heerlijk soepel. Hans Weijs Motorsport had z’n zaakjes weer perfect voor elkaar en ook de Ford gaf geen slag verkeerd.
De sponsor- en relatiedag op donderdag was eveneens een groot succes. Zo konden we onze partners Axians, Capi Europe, Imex, Potonline.nl, Power to the People, Pruymboom Metaal, Profclean, Piet Hoevenaars belettering en Van Vliet Transport, net als tal van andere gasten en de media, laten ervaren wat Bjorn en ik meemaken op de klassementsproeven.
Condroz Rally?
Kortom: Bjorn, de andere leden van Imex Racing en ik hebben het zeer naar onze zin gehad in België. En ook de Belgen waardeerden onze aanwezigheid. We hebben een uitnodiging liggen voor de Condroz Rally, de Belgische seizoensfinale. Het trekt zeker, maar ik ga er eerst eens even goed over nadenken. Datzelfde geldt voor ons rallywapen in de toekomst. In mijn hart blijf ik fan van de brute power van een WRC, dat is toch net iets meer ‘no risk, no fun’...