Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

VACANSOLEIL RALLY SPORT MET TWEE EQUIPES AAN DE START IN HELLENDOORN RALLY.

Hellendoorn, 15 september 2014 – Komend weekeinde vindt Nederlands bekendste rally plaats, de Unica Schutte ICT Hellendoorn Rally. Dit evenement trekt jaarlijks enkele tienduizenden toeschouwers en mag zich ook dit jaar weer verheugen in een aantrekkelijk deelnemersveld, met meer dan 100 deelnemende equipes. Ook het Vacansoleil Rally Sport team maakt zijn opwachting in deze klassieker van het Nederlands Rallykampioenschap. Met twee equipes in de populaire en competitieve R2 klasse wil dit jonge rallyteam van zich doen spreken. Timo van der Marel en Leo van der Eijk lieten onlangs in het buitenland al zien de concurrentie in de R2 klasse niet te schuwen en beiden zijn dan ook super gemotiveerd om een goed resultaat neer te zetten.

De Hellendoorn Rally start vrijdag 19 september ’s avonds om 19:01 uur; er staan dan 6 klassementsproeven op het programma. Na een ongetwijfeld korte nachtrust starten de deelnemers zaterdagochtend om 09:31 uur voor nog eens 9 klassementsproeven. De finish is zaterdagavond voorzien om 20:01 uur. De totale lengte van de rally bedraagt ruim 500 km, waarvan 209,20 km over de in totaal 15 proeven in en rond start- en finishplaats Hellendoorn. Het centrale servicepark bevindt zich op Industrieterrein ‘t Lochter in Nijverdal. Onder de 102 deelnemende equipes bevindt zich een aantal spectaculaire WRC auto’s, waaronder de Fords Fiesta van Bernhard ten Brinke en Dennis Kuipers en de Subaru Impreza van Edwin Schilt.

Vacansoleil Rally Sport rijder Timo van der Marel kijkt uit naar de Hellendoorn Rally. Samen met gelegenheidsnavigator Tim Rietveld wil hij het publiek vermaken en de strijd aangaan met de voltallige Nederlandse top in de R2 klasse: “Hellendoorn is altijd een bijzondere rally, omdat die goed is georganiseerd, er mooie en gevarieerde klassementsproeven zijn en vanwege de enorme publieke belangstelling. Daar komt dit jaar nog bij dat echt alle concurrenten in de R2 klasse er zijn, dus dat belooft een mooie strijd te worden.” Niet minder dan vijf gelijkwaardige Fords Fiesta R2 staan ingeschreven, plus nog een Peugeot 208 R2 en een Citroën C2 R2 Max. “Bovendien vormt deze wedstrijd voor mij een ideale laatste gelegenheid om mij voor te bereiden op mijn komende deelname aan de WRC Rally van Spanje eind oktober,” aldus Van der Marel, die vorige maand in de voor het wereldkampioenschap meetellende ADAC-Rallye Deutschland al van zich deed spreken door op de tweede dag enkele zeer snelle tijden op de klokken te zetten ondanks de lastige omstandigheden.

Ook Leo van der Eijk kijkt uit naar Hellendoorn. “Vorige week hadden we pech in de ‘generale repetitie’, toen wij in de Omloop van Vlaanderen uitvielen met een kapotte krukaspoelie, maar we konden wel de internationale concurrentie het hoofd bieden,” aldus Vacansoleil rijder Leo van der Eijk. Van der Eijk lag in België zelfs aan de leiding van de sterk bezette R2 klasse, waarmee hij zijn status als KNAF Talent First rijder nog maar eens onderstreepte. “Na Vlaanderen hebben we de rally goed geëvalueerd met mijn navigator Jac Gillis en het team van MCC Sport en KNAF Bondscoach Gerard Grouve,” vertelt Van der Eijk. “En daar kwam nog wel een aantal nuttige punten naar voren, zoals het vinden van de juiste balans en afstelling van de auto en het aanscherpen van de pace notes; alles met het oog op meer controle en om constanter te worden. Tegen geroutineerde rijders als mijn teamgenoot Timo van der Marel of WRC-rijder Kevin van Deijne kan ik mij in Hellendoorn geen fouten permitteren. Dan moet alles kloppen van start tot finish.” Hellendoorn roept bij Leo goede herinneringen op: “In 2012 vormde Hellendoorn mijn debuut in de rallysport en vorig jaar wist ik de overwinning te behalen in de Nissan 350Z Rally Challenge.”