Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Omloop Van Vlaanderen 2014 : FABORY Rallyteam geniet rondom Roeselare.

Achttien klassementsproeven lang zaten ze te genieten in hun Mitsubishi Lancer Evo 9. Johan Faes en zijn navigator Christiaan van der Rijsen kijken dan ook met een goed gevoel terug op de Omloop van Vlaanderen die afgelopen weekend verreden werd. Ondanks een lekke band en koelproblemen eindigde het team, uitkomend voor FABORY, op een verdienstelijke zestiende plek algemeen.

Op vrijdag 5 en zaterdag 6 september stond het FABORY Rallyteam aan de start van de Omloop van Vlaanderen rondom het Belgische Roeselare. Vorig jaar deed Faes voor het eerst mee aan deze rally en hij keek ernaar uit om weer aan de start te kunnen staan: “Het is een mooi, compact evenement en de proeven zijn uitdagend en snel. In Nederland mogen we nergens de bochten afsnijden, iets wat hier wel toegestaan is en waar ik enorm van geniet.” Met startnummer 30 op de deuren reed de equipe vrijdagavond om 18.30 uur over het startpodium om te beginnen met de drie proeven die voor die avond op het programma stonden. Met een 20ste, 18de en 23ste tijd konden de mannen hun blauwwitte Evo vrijdagavond uiteindelijk als 18de algemeen en derde groep N in het nachtpark plaatsen. Een goed begin!

Zaterdag kregen de deelnemers de resterende vijftien klassementsproeven voorgeschoteld. “Het was weer enorm genieten geblazen. Het talent Guillaume de Ridder (Evo IX) konden we niet bijhouden, maar we waren op de buitenproeven regelmatig sneller dan Antoine van Ballegooien (Evo X) en Filip Pyck (Evo IX).” Tijdens de eerste boucle van 4 klassementsproeven bewees Faes opnieuw een zeer constante rijder te zijn, met een 17de en drie 18de tijden. Na die eerste zaterdagboucle was de equipe een positie geklommen in het algemeen klassement, met een achterstand van slechts 2 seconden op Pyck. Op proef 8 echter kreeg de equipe een lekke band. “Ik geniet enorm van het snijden en soms zelfs zeer diep snijden op deze proeven. Helaas loop je dan ook het risico om een lekke band te krijgen. Dat gebeurde op de eerste proef van de tweede boucle, Passendale. We verloren een minuut.” Faes noteerde een 72ste tijd, maar wist de schade in het algemeen klassement te beperken: hij viel terug naar de 19de plek algemeen. De achterstand op Pyck was nu iets meer dan een minuut, terwijl Van Ballegooien het team passeerde in het klassement met een voorsprong van bijna 30 seconden. Tijdens de laatste boucle kreeg Faes vervolgens koelingsproblemen, waardoor de motor te warm werd en de ALS regelmatig uitviel. Toch wisten ze de schade te beperken en ’s avonds reed de equipe over het finishpodium als zestiende algemeen en vierde in de standaardklasse, groep N. “We zijn erg tevreden en hebben enorm genoten. Zonder de problemen waren we wellicht tweede groep N geworden en dat geeft een goed gevoel. Voor mij is een wedstrijd als de Omloop van Vlaanderen rallyrijden zoals rallyrijden bedoeld is. Diep snijden, verschillende soorten wegdek, wisselend grip en op zaterdag maar liefst 15 klassementsproeven, geweldig,” besluit Faes.