Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Langenakens op podium in Luxemburg.

Als aanvulling op de wedstrijden tellende voor het BRC, koos het team van Jonas ervoor om bijkomende ervaring en wedstrijdritme op te gaan doen tijdens de Rallye Luxembourg. In een bloedheet Clervaux stuurde Jonas Langenakens zijn Evo VIII Gr A afgelopen weekend naar een podiumpositie. Op vrijdagavond bekleedde hij zelfs een tweede plaats na de Fabia S2000 van Gilles Schammel. Op zaterdagmorgen kreeg Jonas echter een betwistbare tijdstraf van 10 seconden aangesmeerd wegens een jumpstart. De combinatie van deze tijdstraf en de sterk presterende Jourdan Serderidis, onderweg met nieuwe evoluties op zijn Fiesta R5, zorgde ervoor dat Jonas zijn tweede stek moest prijsgeven. De Landenaar klampte goed aan maar meer dan een plaats op de laagste trede van het podium zat er helaas niet meer in.

Toch kijkt hij tevreden terug op deze ervaring: “Het was pas de tweede keer dat we in het buitenland van start gingen, ook al was dit net over de Belgische grens. Ongetwijfeld was dit de moeilijkste rally die ik ooit reed. Luxemburg heeft een prachtig parcours met gevarieerde stroken afwisselend snel en supertechnisch. De ene blinde waaier en top na de andere. Je mocht echt geen fractie van een seconde de concentratie verliezen. De warmte in de wagen maakte het nog moeilijker. We hebben getracht een hoog ritme aan te houden. We verloren over de ganse wedstrijd gemiddeld 0.52 seconden per kilometer op de Fabia van Gilles Schammel, toch een wagen die duidelijk beter geschikt is voor dergelijke proeven. Ik had toch graag de tweede positie van de eerste wedstrijddag behouden. Deze waren we jammer genoeg snel weer kwijt toen we die 10 seconden tijdstraf kregen. Volgens de starter op de tweede proef van de dag zijn we bij het aftellen net iets te vroeg vertrokken wat volgens ons niet het geval was. Jammer genoeg hadden we geen camera aan boord om ons gelijk te halen. We zijn nog verhaal gaan halen bij de organisatie maar er was niets meer aan te doen. Jourdan Serderidis boekt blijkbaar veel vooruitgang in zijn snelle Fiesta R5 en we konden niet anders dan hem voorlaten. Naar het einde van de wedstrijd toe moesten we de rol lossen en genoegen nemen met de derde plaats. Toch zijn we zeker tevreden met deze prestatie.”

Ook copiloot Kenneth Delvaux keert met een goed gevoel terug naar Landen: “We kwamen om ervaring op te doen en geloof me, dit is het soort rally’s waar je iets bijleert! Omdat het onze eerste deelname was in Luxemburg met zulk moeilijk parcours en de beperkte verkenningsmogelijkheden, werd de samenwerking tussen Jonas en mezelf nog belangrijker dan in de Belgische wedstrijden die we ondertussen beter kennen. Het is nu wel duidelijk dat ons notasysteem op punt staat. We hebben het ganse weekend alles gegeven wat binnen onze mogelijkheden lag. De wagen draaide dankzij de goede zorgen van Colsoul Rallysport en Motoren Smets wederom als een klok. Het vele werk levert duidelijk zijn vruchten af: de betrouwbaarheid is er! Helaas is zo’n Evo in zulk bochtig parcours nu eenmaal te zwaar en iets te log om de strijd aan te gaan tegen volbloed racewagens zoals de R5 en S2000 bolides. We hebben de afgelopen weken getracht onze wagen iets lichter te maken waar we ook zeker zijn in geslaagd. Maar we moeten ons natuurlijk houden aan een streng technisch reglement waardoor de mogelijkheden toch eerder beperkt zijn. We zijn dus zeker blij om nog eens op een podium te staan! Wie weet keren we hier nog wel eens terug om beter te doen…”

Na een welverdiende zomervakantie zien we de Lancer Evo VIII Gr. A terug aan het werk tijdens de Omloop van Vlaanderen in en rond Roeselare.