Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Freddy Loix wint voor de 9e keer in Ieper! Schitterend werk Johan Gitsels. SKODA Fabia toonbeeld van betrouwbaarheid.

U leest het goed. Freddy Loix heeft voor de 9e keer in zijn carrière de rally van Ieper gewonnen, een onwaarschijnlijke prestatie. De zege van dit jaar is één van de moeilijkste, zo niet dé moeilijkste, van de reeks. Freddy Loix en Johan Gitsels moesten vrijdag meteen achtervolgen en stonden voor een moeilijke opdracht op zaterdag. Het SKODA duo moest 25 seconden goedmaken. Na de eerste ronde van 4 ritten pitsten ze er 5 seconden van af en legden zo de druk bij de leider. Maar toen die wegens technische problemen de handdoek moest werpen kwamen Loix en Gitsels aan de leiding om die niet meer uit handen te geven. Freddy Loix wint voor de 9e keer in Ieper, SKODA voor het vijfde jaar op rij en BMA-Autosport van Bernard Munster verslaat als privé-team het fabrieksteam van SKODA Motorsport. Het hoeft niet gezegd dat de midzomernacht in Ieper de kortste nacht van het jaar was voor iedereen die Loix, Gitsels, SKODA en BMA-Autosport een warm hart toedragen.

9de zege Freddy Loix

Ik denk dat sinds ik met SKODA rij dit de moeilijkste zege van allemaal was zegt een gelukkige Freddy Loix. De concurrentie was met onder andere Abbring en Rossetti niet van de poes. Dat merkte ik donderdagavond al tijdens de shakedown. Maar ik wist ook dat deze wedstrijd meer dan 300 km klassementsrit telde en als ik de concurrenten mijn ritme zou kunnen opleggen er geheid zouden sneuvelen. Vrijdag kreeg ik de vraag of ik niet onder druk stond. Ik vertelde die journalist dat we nog niet eens halfweg waren en het zwaartepunt van de wedstrijd op zaterdag lag. Ik denk dat mijn analyse klopte. 9 keer winnen in Ieper is onwaarschijnlijk al denk ik dat ook dit record ooit verbroken zal worden. Je mag de nieuwe generatie niet onderschatten. Anderzijds ben ik enorm fier dat ik dit al heb kunnen realiseren.

5e opeenvolgende zege SKODA.

Fantastisch! Wauw! Het doet heel veel deugd om vijf keer op rij deze wedstrijd te winnen” glundert Vincent Struye, perswoordvoerder SKODA België. “Dit is een hoog aangeschreven rally met jaarlijks een sterk deelnemersveld. Een wagen van de vorige generatie verslaat een wagen van de nieuwe generatie. Het doet heel veel plezier voor SKODA België. De SKODA Fabia S2000 bewees nogmaals zijn betrouwbaarheid maar dat mooie woord slaat ook op Freddy Loix. Hij is heel betrouwbaar. Hij gaat weinig van de baan en slaagde er nogmaals in om zich niet te verslikken in de scherpe randen van de koorden. Freddy en Johan reden niet één keer lek. Dat moet je toch maar doen! Chapeau! We zijn nu over halfweg het seizoen en de titel lacht ons toe. Het zou de eerste titel ooit zijn voor SKODA. Ook dat is mooi! Maar, de buit is nog niet binnen. We blijven er voor gaan.

BMA-Autosport klopt ŠKODA Motorsport.

Dit is super! Ik ben écht fier op mijn team zegt Bernard Munster. We hebben een hechte band met elkaar, weten wat we van elkaar mogen verwachten en werken allemaal samen aan hetzelfde. Het was een heel moeilijke wedstrijd. Kevin Abbring was waarschijnlijk de snelste maar het blijft een mechanische sport en dan is betrouwbaarheid een belangrijke factor. We hebben dit jaar een foutloos jaar. Dat is fantastisch net als samenwerken met Freddy al moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik in het begin eerder sceptisch was. Ik twijfelde of ik deze uitdaging wel zou aangaan maar Freddy heeft zelf alle twijfels weggenomen. Vanaf dag één denken en doen wij hetzelfde. We bespreken alles en willen alleen het beste. Freddy trekt het niveau van het team op. Hij is enorm veeleisend maar ook op dat vlak zijn we elkaars gelijken. Ik ben ook zo. En de titel … die lacht ons al toe.

Fantastisch hoe hij luistert!

Dit is mijn eerste zege ooit in Ieper en ik ben zeer gelukkig zegt co-rijder Johan Gitsels. Freddy heeft mij een schitterend cadeau gegeven. We hebben er heel hard voor gewerkt. Niet alleen vandaag maar ook tijdens de voorbereiding. Dit is de kers op de taart. Of er druk was? Ik denk dat het niet fair zou zijn om te zeggen dat er geen druk was als alles en iedereen een negende zege van Freddy in Ieper verwacht. De organisatie had gezorgd voor een sterk deelnemersveld en er stonden heel wat goede R5 wagens aan de start. Freddy heeft het verschil gemaakt met zijn ervaring en dan heb ik het over de ervaring met de wagen alsook de ervaring met het parcours. Het mooiste aan het verhaal is dat hij luistert naar wat ik zeg. Hij heeft die nota’s nodig. Als ik één keer een nota net iets te laat lees dan zegt hij mij dat meteen. Elke nota, elk detail heeft hij nodig. Hij is ook zelfkritisch als hij iets niet goed uitvoert. Deze zege was enkel mogelijk dankzij de steun van onze trouwe partners. De SKODA was opnieuw een toonbeeld van betrouwbaarheid en het harde werk van iedereen van BMA-Autosport droeg bij tot dit fantastisch resultaat. Ik zag Bernard Munster glunderen. Hij mag terecht fier zijn!