Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Opnieuw winst voor Bob de Jong tijdens ELE Rally.

Bob de Jong trad afgelopen weekend in de voetsporen van zijn vader door voor de tweede maal de ELE Rally te winnen. Samen met navigator Kees Hagman stuurde hij zijn Mitsubishi Lancer WRC bekwaam over de 20 proeven. Uiteindelijk reed de equipe met 35 seconden voorsprong over de finishstreep, gevolgd door Jeroen Swaanen (Citroen C4 WRC) en Erik van Loon (Ford Fiesta WRC).

Op vrijdag 13 en zaterdag 14 juni werd rondom Eindhoven en Helmond de 50ste editie van de ELE Rally verreden. Vooraan zou de strijd gaan tussen de drie mannen met de WRC’s: De Jong, Swaanen en Van Loon, die allen hun zinnen hadden gezet op de algemene overwinning.

Vrijdagavond stonden de eerste vier klassementsproeven op het programma. De Jong: “We zijn gelijk vlot gestart op de eerste proef. Het gevoel was goed, waardoor we er op de tweede proef, Somerlo, echt voor zijn gaan zitten. Somerlo ligt mij goed en het is een lange proef waar je meteen verschil kunt maken.” De Jong blijkt de juiste strategie te hebben gekozen, na de eerste twee proeven ligt hij maar liefst 16.6 seconden voor nummer twee, Jeroen Swaanen met zijn Citroen C4 WRC. Uiteindelijk plaatsten Bob en Kees na vier proeven de auto met 19.4 seconden voorsprong in het nachtpark. Op zaterdag kwamen de resterende 16 klassementsproeven aan bod. “We wilden meteen weer snel van start gaan, maar ik liet de auto afslaan en we verloren een seconde of vijf. Op de volgende proeven wist ik mij te herpakken, maar ik voelde de hete adem van Swaanen in mijn nek. Er begon een superspannend secondenduel waarbij beide partijen afwachtten wie het eerst een foutje zou maken. Ik denk dat wij mede door onze ervaring met onze auto aan het langste eind trokken. Zowel Swaanen als Van Loon rijden minder wedstrijden en hebben minder ervaring met hun WRC’s dan ik met de mijne.” Na 14 klassementsproeven bedroeg de voorsprong van De Jong en Hagman 10.6 seconden. De proef erna, Sint Oedenrode, maakte Swaanen echter een klein foutje, waardoor Bob 15 seconden cadeau kreeg. “Vanaf dat moment konden we het wat rustiger aan gaan doen en de wedstrijd consolideren, hoewel we natuurlijk wel door moesten rijden, zo groot was het gat ook alweer niet.” Uiteindelijk reed de equipe vrijdagnacht als eerste algemeen over het podium, voor Swaanen (+35.4) en Van Loon (+3:44.6).

“Ik wil via deze weg zowel Swaanen als Van Loon bedanken voor hun sportiviteit. Door miscommunicatie met mijn navigator Kees reed ik direct de hergroepering uit. Ik had daar echter tien minuten moeten wachten. Ik ontdekte mijn fout meteen en parkeerde alsnog in de hergroepering. Dit is natuurlijk niet toegestaan. Mijn concurrentie was echter zo sportief de beslissing over een eventuele straftijd aan de organisatie over te laten en het op de proeven uit te willen vechten. Ook wil ik mijn team bedanken voor het opnieuw neerzetten van een geweldige auto en mijn sponsors PM Piping en Group B voor het mogelijk maken van het rijden van deze wedstrijd,” besluit De Jong.