Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Sezoens Rally : Loix vergroot voorsprong in kampioenschap.

Freddy Loix en Johan Gitsels zijn op zaterdag met hun SKODA Fabia S2000 tweede geworden in de Sezoensrally, de vierde wedstrijd van het BK rally. Voor de vierde wedstrijd op rij toonde de ŠKODA Fabia zich een voorbeeld van betrouwbaarheid.

De 38 ste editie van de Sezoensrally was organisatorisch een schot in de roos. Het was gezellig druk op het Kerkplein waar rallyteams en fans verzamelden. Het atypische gravel parcours en het zonnetje zorgden voor een feest voor de sportliefhebbers. Na afloop ook niets dan tevreden gezichten in het SKODA kamp al moest Freddy Loix toch wat moeite doen om een opborrelend frustratiegevoel te onderdrukken. “Het heeft op zich niets met frustraties te maken maar ik ben het intussen wel beu om tweede of derde te worden” zegt Freddy Loix. “Ik ben een winnaar en ik wil de beste zijn in mijn sport. Ik kijk nu al uit naar de rally van Ieper waar alleen maar R5 of Super 2000 wagens aan de start verschijnen. Pas op, ik zeg hier niet dat ik die rally voor een negende keer zal winnen maar iedereen start daar met gelijke wapens en dat is absoluut geen kritiek op winnaar Kris Princen. We halen beiden het onderste uit de kan maar het is quasi onmogelijk om hem te verslaan en ik ben de laatste die iemand pech toewens om met de zege te kunnen gaan lopen. Drie keer reden we de snelste tijd en dat was telkens tijdens de technische ritten maar op de 22 km lange rit van Beek duwde Kris door waardoor we een lel rond de oren kregen. We hebben een perfecte rally gereden met een fantastisch team en een geweldige wagen alleen kan ik hen de zege niet schenken en dat vind ik verdomd jammer. Voor het overige niets dan lof voor de organisatie die van deze rally een waar feest maakten. De gezellige drukte onder de kerktoren, rallyfans die komen keuvelen en heel veel volk op de proeven. Deze wedstrijd zit voor altijd in mijn hart.”

Ik kan dat alleen maar beamen” pikt co-rijder Johan Gitsels in. “Na de lange driedaagse van de rally van Wallonië was dit een wedstrijd die op een heel ander tempo gereden werd. Eentje waar je de Limburgse hartelijkheid in al zijn facetten kon voelen en proeven. Twee ritten rijden en dan terug naar de heimat waar we rustig de tijd hadden om een babbeltje te slaan met de partners die ons steunen, hen en de fans een inkijk te geven hoe het BMA team telkens weer met veel professionaliteit de wagen klaarmaakt voor de volgende rit en zelf een hapje te eten. Ik hou van de druk tijdens een rally maar dit tempo sprak mij ook wel best aan. Ik vond het een leuke rally en het was niet evident met al die WRC’s maar we zijn toch knap tweede geëindigd en hebben aangetoond dat we tijdens sommige ritten met onze SKODA Fabia S2000 niet hoeven onder te doen voor de WRC’s. Ik had al veel maaskiezel gezien tijdens de verkenningen maar ik had weinig of geen ervaring met die ondergrond tijdens een wedstrijd. Ik kan je vertellen dat die maaskiezel echt wel speciaal is en niet zomaar als doodgewone gravel beschouwd mag worden. Het is een zeer specifieke ondergrond waar het fantastisch op rijden is.”