Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Ardeca Ypres Rally 2023: Freddy Loix meesterlijk in de Master Cup.

Zoals verwacht, heeft Freddy Loix de BRC Master Cup gewonnen in de Ardeca Ypres Rally. Alleen maakte "Mister Ypres" nog veel meer indruk dan verwacht, want lange tijd gaf hij alle Belgen het nakijken en leek hij op weg naar een schitterende podiumplaats. Een kapot ventiel besliste er echter anders over. De overwinning in de Master Cup is daarom slechts een troostprijs.

De nieuwe Skoda Fabia RS ligt Freddy Loix duidelijk goed. Nadat Pieter Tsjoen donderdagavond de 11de tijd klokte in de kwalificatiesessie, sloot Freddy Loix de openingsavond af op de derde plaats, op 25"3 van Adrien Fourmaux en op 9"3 van Chris Ingram. 
"De Skoda voelt heel goed aan. Hij is heel stabiel in de snelle waaiers en in de remzones. Bovendien is de motor duidelijk krachtiger dan die van de Evo. Maar, je wint Ieper niet in de snelle  waaiers, maar wel op de talloze trage kruispunten. Daar moet je efficiëntie hebben om zo snel mogelijk op het gas te kunnen gaan. Na een aanpassing van het differentieel tijdens onze test, wist ik dat we goed zouden presteren. Ik ben niet helemaal verrast, maar zo dicht had ik zelf ook niet verwacht," lachte Freddy. ......

Zaterdag ging hij op zijn elan verder en kwam het podium steeds dichter, tot hij een lekke band moest wisselen in Dikkebus. 
"Bij het opwarmen van de banden voelde ik dat we lek stonden. Ik kon de band niet meer wisselen voor de start. We verloren 2'36". Achteraf bleek het ventiel stuk. Brute pech en jammer van het podium, maar we hebben ons geweldig geamuseerd en het doet deugd dat ik me nog eens kon tonen," vertelde Freddy, die weer als vanouds razend populair was bij de fans, met gepaste trots. 
De overige Masters kenden minder geluk. Roger Hodenius ging hard van de baan met zijn Skoda, terwijl Jos Verstappen eveneens door een tijdrovende lekke band pas 13de werd, wel als tweede bij de Masters. Na de sortie van Bert Coene, werd Tim Van Parijs derde bij de 50+ piloten met zijn Porsche 997 GT3, voor de winnaar in Historic, Paul Lietaer, en Patrick Snijers, die kampte met servostuurproblemen in zijn Ford Fiesta Rally3.