Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

GRÉGOIRE MUNSTER BEKROONT STERKE PRESTATIE MET 2 SCRATCHEN IN WRC3.

Grégoire Munster en Louis Louka (Skoda Fabia R5) zijn in de Monte Carlo op de 14e plaats algemeen geëindigd, 5e in WRC3. Een knap resultaat na een mooie en intelligente wedstrijd waarbij Munster enkele gewaagde bandenkeuzes maakte. De twee snelste tijden in WRC3 tonen het potentieel van het jonge duo aan. Bertrand Pierrat (VW Polo R5) besloot een fout- en zorgeloze wedstrijd op de 29e plaats en droeg zou zijn steentje bij voor een geslaagd weekend voor BMA.

De Monte Carlo begon donderdagavond met twee nachtritten. Bij het maken van de bandenkeuze legde Grégoire Munster de nadruk op de tweede klassementsrit. Met succes: zijn 12e tijd algemeen was goed voor een 3e tijd in WRC3. En het had nog beter kunnen zijn. “Ik verloor nogal wat tijd achter Nucita. Toen ik hem kon inhalen raakte ik iets waardoor ik met een leegloper richting finish reed. De banden deden perfect hun werk. Ik voelde mij er zeer comfortabel bij.” Vrijdag begon zoals donderdag eindigde: met een lekke band. Munster wist het tijdverlies tot 20 sec te beperken. Namiddag nam hij in diezelfde rit sportieve revanche door zijn eerste snelste tijd ooit in WRC3 te rijden. “Die scratch was eerder onverwacht en was het gevolg van een goed gesprek dat ik ’s middags had met mijn ingenieur. Samen bekeken we waar we het nog progressie konden maken. Nadien verfijnden we de afstelling en paste ik mijn rijstijl een beetje aan met als gevolg die snelste tijd. Heerlijk!”......

Grégoire Munster en Louis Louka groeiden in de wedstrijd. Het vertrouwen inspireerde Munster om zaterdagnamiddag een gewaagde bandenkeuze te maken. “In de eerste rit zaterdagnamiddag koos ik voor twee slicks en twee winterbanden die we kruislings monteerden. We wisten dat we met die bandenkeuze wat tijd zouden verliezen maar de nadruk van onze keuze lag op de slotrit van de dag waar we vier winterbanden monteerden. Een geslaagde keuze met de snelste tijd in WRC3 en de tweede tijd van alle R2 wagens tot gevolg.”

Zondagochtend bleven er nog vier ritten te rijden. Na twee gewaagde bandenkeuzes wou Grégoire Munster er nog een derde aan toevoegen. Deze keer bleef het gewenste resultaat achterwege. “De bedoeling was om de Franse rijders proberen te verslaan. Zij rijden de Col de Turini ook tijdens de rally d’Antibes en hebben bijgevolg meer ervaring. Waar de meeste rijders voor  een mix van zachte en super zachte banden opteerden, koos ik voor zes zachte banden. Helaas spinde ik in de openingsrit waarna ik besloot om niet meer aan te dringen en mijn 14e plaats algemeen en 5e plaats in WRC3 veilig te stellen. Met een 14e plaats algemeen, een 5e in WRC3 en 2 snelste tijden in WRC3 ben ik bijzonder tevreden. Daarenboven ben ik de eerste Pirelli rijder en de eerste Skoda.”

Behalve Grégoire Munster had BMA met Bertrand Pierrat nog een andere rijder aan de openingswedstrijd van het WRC 2020. Pierrat bleef donderdagavond in uiterst moeilijke omstandigheden foutloos en parkeerde de BMA VW Polo R5 als 45e in het wagenpark. Vrijdagavond schoof hij op naar de 35e plaats algemeen om zaterdag als 33e richting Monaco te trekken. Op de slotdag sloop Pierrat de top 30 binnen en eindigde hij als 29e. Een prima resultaat voor de Fransman die een foutloze wedstrijd kende.

“Ik ben heel tevreden dat ik aan de finish sta van mijn derde Monte. Vorig jaar was me dat ook al met Aurelia als co-rijder gelukt” zegt Bertrand Pierrat“Toen was het een moeilijke editie, dit jaar een extreem moeilijke. Niet omdat er veel sneeuw was maar omwille van de grote verrassingen onderweg. Er was heel veel ijzel en modder. Het terrein en de omstandigheden veranderden constant. Dat allemaal samen zorgde ervoor dat het heel belangrijk was om de juiste banden te kiezen. Ik moest me ook even aanpassen aan de overstap van de Porsche naar de Polo. De testsessie in aanloop van deze wedstrijd was dan ook welgekomen. Het is belangrijk om met zo’n wagen in een moeilijke rally als de Monte Carlo toch wat kilometers gemaakt te hebben. Tot slot wil ik mijn verkenners bedanken. We hadden het geluk om samen te werken met heel ervaren ouvreurs. Zij hebben een groot aandeel in mijn resultaat. Zij gingen heel precies te werk en hebben ons goed geholpen. De voorbije rally’s hadden Aurélia en ik al een grote stap voorwaarts gezet bij het nemen van de nota’s. Dankzij het werk van mijn verkenners werden die nota’s er alleen maar beter op. Je moet weten dat ik een wedstrijd in de wedstrijd rijd. Ik heb niet de leeftijd noch het talent om vooraan mee te strijden, maar ik rijd wel mee en geniet enorm van dit soort wedstrijden. Het doel is altijd om te finishen. Als je het geluk hebt om in de Monte Carlo de finish te halen dan herinner je dat je hele leven lang.”