Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

EBR Rally 2019: Patrick Snijers met plezier aan de start van zijn meest favoriete rally van het seizoen.

Patrick Snijers en Davy Thierie nemen dit weekend met de MAES-Containers Porsche 997 GT3 deel aan de East Belgian Rally, de achtste manche van het Jobfixers Belgian Rally Championship. Voor Snijers, die onlangs overstapte van de R5 naar zijn vertrouwde GT, staat er weinig op het spel. Snijers wil zichzelf, én de toeschouwers, amuseren in wat hij de mooiste rally van het jaar noemt. Met de East Belgian Rally komt er stilaan een einde aan het 2019 Jobfixers Belgian Rally Championship. Na deze wedstrijd rest, op BK niveau, enkel nog de Condroz. 

Met zijn mooie glooiende parcours vindt Snijers de East Belgian Rally één van de mooiste rally’s van het jaar. “Het is niet alleen de mooiste rally maar ook de meest complete” voegt Snijers er meteen aan toe. “Het parcours is tegelijk snel, technisch en heuvelachtig. Dit is echt een rally waar de piloot het verschil kan maken.” 

Snijers weet waarover hij spreekt want hij is de enige die deze wedstrijd ooit wist te winnen met een GT. Daarvoor moeten we terug naar 2013, het jaar dat Snijers een gelijkaardige Porsche bestuurde. “De Porsche is in vergelijking met toen veel geëvolueerd, net zoals de sport in zijn geheel geëvolueerd is. Vraag me niet waarom, maar ik heb iets met de Porsche. Toen ik aankondigde dat ik met een R5 ging rijden bracht dat nogal wat teweeg net zozeer toen ik aankondigde dat ik opnieuw met de Porsche zou rijden. Tijdens de Aarova rally in Oudenaarde zijn we opnieuw gewoon geraakt aan de 997. Het is alleen jammer van die lekke band op de allerlaatste klassementsproef, maar eigenlijk deed het eindresultaat er niet echt toe. Het was een test in het vooruitzicht van de East Belgian. Rijden met een R5 of een GT is een wereld van verschil. Ik moest er toch even opnieuw aan gewoon worden. Ik wil me dit weekend samen met Davy amuseren. Maar dat wil niet zeggen wat we er met onze ‘klak’ naar gaan gooien. De GT klasse is een  doel, net zoals de top 10 dat ook is. Ik heb veel vertrouwen in de Porsche en in Davy. Ik ben dan ook maar wat blij dat ik dit weekend opnieuw met hem team kan vormen.” ......

Voor Davy Thierie is het van de Sezoensrally in mei geleden dat hij nog eens een rally gereden heeft. “Dat is een hele tijd maar het is zoals fietsen, dat verleer je niet. Ik heb dan ook heel veel goesting om vrijdag beginnen te verkennen. Puur in het aanbrengen van de nota’s is er geen verschil of je dat doet in een R5 of een GT. Op vlak van druk en beleving is er wél verschil. Ik kan nu meer bevrijd deelnemen aan een rally. Toen we met een R5 reden legde ik mezelf druk op. Wanneer je met zo’n wagen start vind ik dat je moet presteren. Dat is ook het geval met de Porsche, maar die druk is toch anders. De beleving in een Polo of een Porsche is totaal niet met elkaar te vergelijken. In zesde versnelling ‘trekt’ die Porsche alsof je in eerste zit. Die blijft maar gaan. Met een R5 is dat toch eerder gewoontjes.”