Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally van Staden 2019: Wedstrijdverslag.

Het zou bijzonder worden op de Rally van Staden. Dat was vooraf duidelijk toen Sébastien Bédoret op de persconferentie werd onthuld als de “mystery driver”. Hij voegde zich bij Pieter Tsjoen, Patrick Snijers en Paul Lietaer, en daarmee hadden we een select “nationaal” groepje dat aanspraak kon maken op de top 4 van het algemeen klassement. Een vijfde positie zou dus de meest haalbare kaart worden voor de “regionalen” en alles dat hoger lag zou een bonus wezen.
 
Niels Reynvoet, een maand geleden nog winnaar van de TBR Rallysprint met de Skoda Fabia R5, mocht met nummer 1 op de deuren het parcours inleiden. Maar Niels vond op de natte baan zijn draai niet, schoot even rechtdoor en kreeg later in de ochtendlus nog een lekke band te verwerken. Pas in de namiddag, toen de wegen volledig opgedroogd waren en een heel deel deelnemers al verdwenen waren, mengde hij zich in de strijd om de top 3. Hij strandde echter aan de voet van het podium op een vierde plaats.
 
Vooraan dicteerde Sébastien Bédoret de wet. Zonder Freddy Loix in de coulissen deze keer maar wel met teambaas Fred Miclotte en met de gloednieuwe Skoda Fabia R5 EVO. Hij klaarde de klus op de best mogelijke manier. Twaalf klassementsproeven, vier passages op telkens Staden, Westrozebeke en Oostnieuwkerke... en twaalf besttijden. Game, set en match. De anderen stonden erbij en keken ernaar. Achter hem woedde de strijd om het podium tussen Paul Lietaer, met de snelste Escort Cosworth RS ter wereld, zo lijkt wel, en Pieter Tsjoen, die steeds beter zijn draai vindt in de eigen Skoda Fabia R5. Het werd Tsjoen die de overhand haalde, tweede dus, voor Lietaer. Om de regionale rijders een hart onder de riem te steken hadden we Philip Barbier. Ondanks een schrijnend gebrek aan wedstrijdritme op de Evo X, zette hij alles op alles in de laatste lus en hij hield Chris Debyser, met de rauw klinkende Porsche 997 GT3, van het lijf. Een mooie vijfde plaats die bijna een zege waardig was!
 
Onderweg sneuvelde heel wat volk, zoals Snijers (opgave na een lekke band en versnellingsbakproblemen in de openingslus), net als Cockelaere (versnellingsbak stuk op de BMW) en Braeckevelt (motorprobleem), Stefaan Prinzie (motorproblemen op de Opel), Stefaan Stouf (koppelingsproblemen), en nog heel wat regionale rijders die punten voor ogen hadden in de kleinere klassen. Maar daardoor zagen we bijvoorbeeld ook de neefjes Boone op de zevende plaats aankomen, in hun eerste uitje met de ex-Langenakens Evo X, en met schoon wat punten voor het regionale kampioenschap in Divisie 3. .....
Ook Stefaan T’Joens dook met de begrensde Evo X als winnaar van de Divisie 1-2 binnen in de top 10 op een sterke 8ste plaats.
 
Met Paul Lietaer, uiteraard winnaar van de Divisie 5 Youngtimer, hadden we nog Cedriek Merlevede, die met de ex-Prinzie Opel Ascona 400 na Ieper opnieuw een sterke prestatie neerzette en op een 14de plaats de zege pakte in de Divisie 4 Oldtimers.
 
Voor wie kampioenschapsambities heeft komt nu het uur van de waarheid want de Short Rally van Kasterlee komt er aan. Die vormt slechts een van de twee kansen die titelpretendenten hebben om een rally buiten de eigen provincie te rijden.
 
Sébastien Bédoret, winnaar Rally van Staden “Voor ons was dit een test voor de wedstrijd in Duitsland. We hebben dus zeker geen onnodige risico’s genomen. Maar we hebben wel veel geleerd want we hebben veel verschillende afstellingen kunnen uitproberen. We gaan met vertrouwen naar de Deutchland Rally.” Philip Barbier, 5de in Rally van Staden “We hebben ondertussen ervaring genoeg om te weten wat we moeten doen. Onze bandenkeuzes vielen mee en we hielden de wagen op de baan. Een dikke proficiat aan het team en de organisatoren!”
 
Kurt Boone, 7de in Rally van Staden “Dit was voor ons echt wel een testrally met de Evo. We hadden een verkeerde bandenkeuze in de eerste lus. Alles is nog even wennen.”
 
Stefaan T’Joens, winnaar Divisie 1-2, 8ste in de Rally van Staden “Het was een mooie rally. Dit is altijd een mooi parcours, we hebben ons goed geamuseerd en de wagen was perfect. Een ideale dag dus. Ook Kurt Boone deed het goed maar wij zitten met een ‘bride’ van 33mm en hij met één van 34mm. Daar zit het verschil in vermogen en het is daar dat wij tekort komen.”