Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Ypres Historic Regularity 2019: een tweede editie die zich groots aankondigt!

Wie dacht dat na de Renties Ypres Rally en de Peking-Paris ‘Ypres stop’ Club SuperStage vzw mocht gaan uitrusten, heeft het fout. Naast de AAROVA short rally van Oudenaarde vervoegt ook dit jaar de Ypres Historic Regularity opnieuw de najaarskalender. En hoewel de eerste editie zich meteen ontpopte als dé Belgische regularity-afspraak willen de organisatoren op 29-30 november & 1 december 2019 nog beter doen!

“Ook op vlak van inschrijvingen loopt het, zowel qua kwaliteit als kwantiteit, als een trein. Qua aantal deelnemers evenaren we nu reeds -met nog ruim 4 maanden voor het evenement- het aantal van vorig jaar. Daarenboven wakkert de buitenlandse interesse fel aan met 1 buitenlandse equipe per 7 deelnemers!”, blikt Norbert Dumoulin, wedstrijdleider, popelend vooruit. Haast & spoed zijn dus op hun plaats om de resterende 25 startplaatsen in te nemen. Inschrijven kan nog tot 1 augustus aan verlaagd tarief. Na 1 augustus blijft inschrijven mogelijk… voor zover er nog resterende plaatsen zijn!

3 competitiedagen, 2 etappes
Het 800 km lange parcours -waarbij de deelnemers elke avond terugkeren naar het wagenpark & podium in het gezellig centrum van Ieper- wordt ook dit jaar opnieuw verdeeld over 3 wedstrijddagen & 2 etappes. De eerste etappe start op vrijdagavond 18u en eindigt pas op zaterdag… 16 uur! Een atypische timing -al wordt die etappe wel onderbroken door een korte nachtelijke pauze van een 5-tal uren waarbij de deelnemers heel even hun hotelkamer kunnen opzoeken- die de sportiviteit van het evenement benadrukt. Tijdens de derde & laatste wedstrijddag voorzien de parcoursverantwoordelijken Bjorn & Jens Vanoverschelde nog 250 kilometer, goed voor 10 regelmatigheidsproeven waarvan 1 regelmatigheidsproef (RT) van ruim 30 kilometer en een zéér hoog percentage RT versus verbinding… Een niet onbelangrijke afsluitende dag dus binnen een compact programma! .....

Een tracé uit 1984
Bij het uitstippelen van de regelmatigheidsproeven -regelmatigheidsproeven worden verreden op de openbare weg aan de hand van een geheim parcours waarbij de deelnemers zo nauwkeurig mogelijk een aangepaste gemiddelde snelheid moeten aanhouden-  zal er dit jaar nog dieper in de archiefkasten gedoken worden. Zo toverden de organisatoren een proef uit de archieven die voor het laatste gebruikt werd in… 1984. Het exacte tracé houden we zo geheim mogelijk, al kunnen we verklappen dat de regelmatigheidsproef deel zal uitmaken van de nachtetappe en wel eens bepalend kan zijn voor de rangschikking…

Een gastgemeente tijdens elke etappe
Naast de klassieke regelmatigheidsproeven introduceerden we vorig jaar enkele ‘sporting stages’. Het zijn korte regelmatigheidsproeven op afgesloten wegen waarbij deelnemers in alle veiligheid op een behendigheidsparcours een opgelegde targettijd moeten nastreven. Hoewel de essentie van het evenement uiteraard de regelmatigheidsproeven op openbare weg met geheim parcours blijft, gaan we dit jaar enkele extra ‘sporting stages’ toevoegen aan het parcours. Voor het plezier van de piloten maar ook van de toeschouwers… Want, als extra sfeermaker zal zo’n proef gekoppeld worden aan een ‘gastgemeente’. In zo’n gastgemeente zal de karavaan er niet alleen een ‘sporting stage’ betwisten, maar zullen ze ook even halt houden voor een regroup of servicezone. De exacte gastgemeentes en de locaties van regroup, service zones en ‘sporting stages’ zullen ruim vooraf bekend gemaakt worden zodat ook toeschouwers ‘hun’ Ypres Historic Regularity kunnen voorbereiden… U leest er ongetwijfeld meer over in een volgend communiqué.