Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Canal ORC Rally 2019 : Nabeschouwing.

De ORC Canal Rally had spanning en spektakel beloofd, en dat kregen fans en toeschouwers dan ook. Melissa Debackere, altijd een graag geziene gaste op de rally’s in West-Vlaanderen, kon voor de vijfde maal de rally op haar naam schijven. Maar dat was minder makkelijk dan het klinkt! Sommige hadden PJ Maeyaert verwacht, in de Ford Escort met de krachtige Millington motor en de sequentiële versnellingsbak. Maar de populaire rijder uit Oekene kon nooit een vuist maken en moest al in de derde KP naar de kant met technische problemen. De tegenstand voor de Skoda Fabia R5 van Melissa Debackere en Cindy Cockelaere kwam van een andere Escort nl. het exemplaar van Paul Lietaer. De Ford Escort Cosworth in Groep A uitvoering is een “historic” wagen, dat klopt. Maar het is er eentje van de Youngtimer generatie van de jaren negentig en dus meer dan krachtig genoeg en met bovendien “the best in the west” aan het stuur. Lietaer opende met een besttijd op de eerste proef, maar daarna liet Melissa Debackere het jonge en moderne geweld spreken met zes besttijden. Een gat dat ook “De Polle” ondanks vier scratches niet meer kreeg dichtgereden.
 
Twee proeven werden geannuleerd wegens de vele incidenten. Met Debackere, die aan de finish zei slechts de ORC en Kortrijk op het programma te hebben staan, en Paul Lietaer, van wie geweten is dat hij geen regionale titel meer nastreeft, was het de vraag wie nu in het VAS Regionale rallykampioenschap de beste zaak deed… Dat werd Steve Bécaert, die met zijn Evo X een derde plaats algemeen behaalde. Hij moest het aanstormende talent Bjorn Syx (BMW M3 Gr.A) van het lijf houden. Bécaert pakte met zijn derde plaats heel wat punten voor het VAS regionale kampioenschap en bevestigde opnieuw te willen gaan voor de regionale VAS titel. Een vierde plaats was er dan voor Bjorn Syx, de jongeman uit Dikkebus die gerenommeerde namen als Stouf, Barbier, Prinzie en Cockelaere achter zich hield. Dit zijn bepaald geen debutanten en zijn allen voorzien van krachtig materiaal.
 
In divisie 1-2 was er Stefaan T’Joens en… de rest! T’Joens pakte met zijn Evo X, wel uitgerust met een beperkende bride, alle besttijden binnen zijn klasse. Achtervolgers Vitse en Goudeseune konden op de Opel Astra alleen maar toekijken en moesten vanaf de helft van de wedstrijd ook afrekenen met het Vandewalle duo op een andere Opel Astra. Die haalden uiteindelijk de tweede plaats binnen voor Vitse, die derde werd. De resultatenpagina van de organisatie maakte geen onderscheid tussen de Divisie 4 Oldtimers en Divisie 5 Youngtimers, die allen onder “Historic” zaten gegroepeerd. Bij de Divisie 5 was het een duidelijke zaak met een zege voor Lietaer (Escort), gevolgd door Syx (BMW) en Stouf (Sierra Cosworth). Stefaan Prinzie (Opel Ascona) werd vierde bij de Historics en winnaar bij de Oldtimers Maes (Opel Ascona) en Van Coillie (Opel Kadett GT/E) vervolledigden er het podium. .....
De volgende wedstrijd in het VAS kampioenschap wordt de Rally van Wervik, half juni, en daar komen velen de ultieme oefengalop voeren voor de allerbelangrijkste Ypres Rally!
 
Melissa Debackere, winnares ORC rally “Het was wel heel close racing vandaag. We moesten een strak tempo houden maar Paul maakte net als wij geen enkele fout! Ik ben toch blij dat ik de sterkste was vandaag. We rijden zeker nog Kortrijk, meer staat er momenteel niet op het programma. Maar alles kan natuurlijk veranderen…”
 
Paul Lietaer, 2de plaats en winnaar Historics “Op de eerste en de derde proef van elke lus moesten we wat toegeven. Niet veel, maar genoeg om slechts tweede te eindigen. Na de Opel Manta hadden we het idee om een andere wagen klaar te maken en we kwamen uit bij deze Ford Escort Cosworth. Een fantastische wagen, ook voor het publiek, er is veel meer te zien. We zijn er weer in geslaagd een prachtige wagen op te maken. Ik had misschien de beste auto, Stefaan had wat problemen en Bjorn Syx, dat is talent voor de toekomst!”
 
Bjorn Syx, 4de plaats en tweede plaats Historic “Ik hoorde op het podium dat ik nu leider ben in VAS Historic en ik was zeer verrast. Ik had daar zelfs nog niet bij stilgestaan. Lietaer was ongrijpbaar, ik kon hem enkel volgen maar ben zeer tevreden met het materiaal dat ik heb. De volgende wedstrijd wordt Ieper en van daaruit zien we het wel. We boeren voort en zien dan wel waar we uitkomen. Ik moet met deze wagen vooral nog meer kilometers maken want die was pas begin mei klaar en ik heb echt weinig ervaring met deze M3.”
 
Steve Bécaert, 3de plaats algemeen en tweede in Divisie 3 “Ik zei gisteren nog dat Paul en Melissa het wel gingen uitvechten voor de zege en dat wij gingen proberen op het podium te geraken. Missie geslaagd. Ik ben tevreden want we waren dadelijk goed mee en we hebben van de hele dag geen fout gemaakt. Nu we opnieuw veel punten pakken voor het VAS kampioenschap denk ik dat we op deze piste zullen doorgaan.”