Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BMA in de Romania Historic Winter Rally + voorbereidingen Monte Carlo Rally.

In de wereld van winterse wedstrijden voor oldtimers, wordt de Romania Historic Winter Rally, verreden over drie dagen in Transylvanië in een wit sneeuwlandschap, steeds belangrijker en prestigieuzer. 
Het is een erg mooie wedstrijd met fabuleuze, volledig besneeuwde wegen," vertelt Bernard Munster, de baas van BMA, het team dat maar liefst vier Porsches 911 aan de start bracht. "Dit jaar heeft het voor en tijdens de wedstrijd veel gesneeuwd. Daardoor was de sneeuw heel zacht en los, waardoor er veel minder grip was. Daardoor gingen heel wat wagens in de fout en de sneeuwmuren hadden de neiging wagens die kwamen leunen op te slorpen in plaats van ze terug op de baan te kaatsen. Dat verklaart de vele straftijden en de normtijden voor heel wat teams. Het heeft onze vier Porsches 911 er niet van weerhouden om te finishen…"   ......
Het duo bestaande uit Gérard Marcy en Vincent De Raikem kwam het best uit te verf. Ze maakten geen fouten en ze rukten voortdurend op in het klassement. Marcy, die al vier jaar geen wedstrijd meer gereden had, ontdekte de 911 waarmee Alain Deveza de Rally van Marokko Historic 2018 won… in heel andere omstandigheden! Ondanks een remprobleem dat snel werd opgelost, rukte het duo Marcy-De Raikem op in het klassement. Ze eindigden in de Top 5 algemeen, met een 4de plaats in de categorie voor tweewielaandrijvers… Top!
 
De mooiste verrassing van deze Romania Historic Winter Rally 2019 was de prestatie van Patrick Henry de Frahan, genavigeerd door Eric Gressens. Na drie probleemloze dagen en door het feit dat ze er een erezaak van maakten om niet te leunen tegen de sneeuwmuren, behaalde het duo een erg knappe 6de plaats algemeen en een top 5 bij de tweewielaandrijvers. Knap werk…
 
Jean-Michel Martin werd in zijn felblauwe Porsche 911 genavigeerd door de gekende Dan Erculisse. Martin, een van de snelste piloten, kreeg helaas een straftijd van 5 minuten en daarna kreeg hij nog een normtijd omdat hij vast bleef zitten in een sneeuwmuur. Dat verklaart hun 13de plaats, die geen weerspiegeling is van het potentieel van het duo dat zijn snelheid toonde.
 
Dezelfde straf was er voor Philippe Moortgat en zijn corijder André Leyh, die in de val trapten en tijdens de eerste dag al bestraft werden. Heel jammer, want in de rest van de wedstrijd kende het team geen problemen. Ze hebben voortdurend de set-up van hun Porsche verfijnd om de wagen aan te passen aan de uitzonderlijke omstandigheden met veel sneeuw. Hun volharding gedurende drie dagen werd beloond met een 17de plaats.
 
Bernard Munster, aanvankelijk ingeschreven met zijn gekende BMA Subaru Impreza Gr.A, kwam aan de start met de Opel Adam Cup die geprepareerd wordt bij het team uit Thimister-Clermont. Hij reed deze keer als #0-wagen. "We kregen de Impreza pas heel laat en we konden de wagen onmogelijk op tijd klaarstomen. Het zou voor onnodige stress in het team gezorgd hebben," vertelt Bernard Munster. "Maar, ik heb me geamuseerd met de Adam Cup in de sneeuw, zeker omdat ik de wedstrijd kon rijden samen met mijn tweede zoon, Charles, die af en toe ook het stuur heeft genomen. Een toffe ervaring!" De appel valt duidelijk niet ver van de boom…
 
En nu richting Monte-Carlo!
 
De troepen van BMA zijn teruggekeerd uit Roemenië, maar er is geen tijd om te rusten want de openingswedstrijd van het Wereldkampioenschap Rally, de legendarische Monte-Carlo, staat al voor de deur. BMA komt aan de start met twee R5's. De gloednieuwe Volkswagen Polo zal bemand worden door de Fransen Bertrand Pierrat en Aurélia Chevalier, terwijl Grégoire Munster zijn WK-debuut zal maken aan het stuur van een van de BMA Skoda Fabia's R5 met Louis Louka aan zijn zijde. Een serieuze uitdaging voor Bernard Munster en zijn team, met vooraf een testsessie op zondag in de buurt van Gap, vlak voor het begin van de verkenningen…
 
Na Monte-Carlo staan de Legend Boucles @ Bastenaken 2019 voor de deur. BMA zal in elk geval goed vertegenwoordigd zijn, al zijn alle bemanningen nog niet samengesteld. We houden je op de hoogte…
Vervolgens trekt BMA naar Zweden voor een nieuwe 'Winter Experience’, geprogrammeerd in het weekend van 9 en 10 februari. Een tip voor liefhebbers van driften en stevige kicks. Er zijn nog plaatsen beschikbaar…
 
Maar eerst is het tijd voor het Wereldkampioenschap Rally!