Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Ypres Rally Regularity 2018: Yves Deflandre opent het palmares.

De eerste editie van de Ypres Rally Regularity, de nieuwe regelmatigheidswedstrijd georganiseerd door Superstage in samenwerking met de broers Bjorn en Jens Vanoverschelde, was een schot in de roos. Sportief bleef de wedstrijd boeiend tot de allerlaatste regelmatigheidsrit (max. 50 km/h op de openbare weg), het parcours bood heel wat uitdagingen voor de talrijk opgekomen deelnemers en heel wat toeschouwers waren drie dagen lang op post om te genieten van de schitterende historische bolides. Op sportief vlak domineerden Yves Deflandre en Yves Noelanders de wedstrijd met hun oranje Porsche 911.

Zaterdagmiddag leek de leider, Yves Deflandre, even de koppositie te moeten inleveren toen de Porsche in Steenkerque werd opgehouden door een tractor, maar het systeem waarbij drie jokers ingezet worden om dergelijke vertragingen te compenseren, zorgde ervoor dat Deflandre zijn tweede grote zege van het seizoen veilig kon stellen. 
"We wonnen dit jaar de Legend Boucles @ Bastogne in "Challenger", maar in Portugal eindigden we op de tweed e plaats. Het was mijn doelstelling om in Ieper het palmares te openen. Dat geeft me toch een speciale voldoening, want ik ben ervan overtuigd dat deze prima georganiseerde wedstrijd veel toekomst heeft. Complimenten trouwens aan de organisatoren, want het bleef opletten. Op de allerlaatste RT in Hollebeke hebben we zelfs nog een foutje gemaakt," lachte Yves Deflandre, die weer kon rekenen op zijn prima navigator Yves Noelanders. .....

Christophe Berteloot en Stéphanie Wante uit het Franse Le Touquet eindigden op de tweede plaats met hun Porsche 911 SC. "Vooraf had ik zeker voor een tweede plaats getekend, want het startveld was van hoog niveau.  We hebben ons enorm geamuseerd," lachte Christophe Berteloot, de snelste buitenlander van het veld. 

Met zijn kleine Renault 5 Alpine Gr.2 eindigde Eric Piraux op een knappe derde plaats, als winnaar in klasse 2. Het verschil met de Franse Porsche bedroeg amper 2"7: "We kwamen misschien wat vermogen te kort, maar ik ben toch blij. Men had me gezegd dat ik een R5 nodig zou hebben om in Ieper te winnen..."

Jochen Claerhout eindigde op een schitterende vierde plaats, als eerste actieve rallyrijder van het veld met zijn oogverblindende Lancia Stratos: "Alle lof voor mijn copiloot Anton Dupan, die me uitstekend heeft genavigeerd. Ik ben blij met deze vierde plaats, zeker omdat het mijn eerste kennismaking was met regelmatigheidsrally's, een discipline die je niet kunt vergelijken met snelheidsrally's. Ik vind het knap dat de drie Franstalige op de typische proeven van Ieper beter waren."

Jochen Claerhout was trouwens de enige Nederlandstalige rijder in de Top 8 met Lancia Stratos. Hij werd op de voet gevolgd door de winnaar in Klasse 1, Alexandre Delhez en Benoît Deflandre, met hun Ford Anglia uit 1962. Florent Hontoir, genavigeerd door Alexandre Peeters, werd 6de voor de winnaars in Klasse 3, Daniel Reuter en Robert Vandevorst in hun Porsche 914/6. 

Er stonden trouwens enkele zeldzame juweeltjes aan de start, zoals de Apal Coupé uit 1951 van Patrick Van Remoortel, die met de Belgische wagen op de 10de plaats eindigde. Vincent en Amy Vandeputte stuurden hun ex-fabrieks Lancia Fulvia naar een 22ste plaats. 

De winst in Klasse 4 ging trouwens naar Geert en Cédric De Jaeger met hun Porsche: "Het is fantastisch om hier de klasse te winnen. Toen ik 16 jaar was, kwam ik met de trein naar Ieper en stond ik als jongetje de ganse dag op één klassementsproef naar de rallywagens te kijken. Nu sta ik hier zelf op het podium, bovendien samen met mijn zoon!"

Een van de rijders die er destijds bij was haalde ook mooie herinneringen op. "Dat zijn herinneringen van 40 jaar geleden. Toen stonden we hier ook met onze BMW aan de start. We hebben enorm genoten van deze wedstrijd," aldus BMW-rijder Eric Van Peer. 

Superstage kan terugblikken op een geslaagde première van de Ypres Rally Regularity. "We zijn heel tevreden," aldus Sporting Director Bjorn Vanoverschelde. "De valstrikken die we in het parcours hadden gestopt hebben hun werk gedaan, de deelnemers hebben een competitieve regelmatigheidswedstrijd gereden en de reacties waren uitstekend. Bovendien was er veel sfeer dankzij de talrijke opgekomen toeschouwers."

Kortom, de Ypres Rally Regularity heeft zijn intrede in het wereldje van regelmatigheidsrally's niet gemist.