Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

BRC / EBR 2018 : Sébastien Bedoret wil sneller in het ritme geraken .

Sébastien Bedoret en Thomas Walbrecq houden er van om zich doelen te stellen. Sinds het begin van hun samenwerking met Skoda België hebben de vice-Junior kampioenen van België er al enkele bereikt. Eerder stonden ze al twee keer op het podium, en in de recente Omloop van Vlaanderen lieten ze hun eerste snelste tijd in een klassementsproef optekenen.

Voor hij naar Sankt-Vith trekt om er de voorlaatste manche van het Belgisch rallykampioenschap af te werken, de East Belgian Rally, weet de jongeman die er deze woensdag 23 wordt precies welk punt hij graag zou verbeteren. 

“In de Omloop kon ik al een goed ritme aanhouden… maar niet gedurende de hele rally", legt Sébastien uit. "In vergelijking met de snelste rijders verloor ik vooral in het begin en bij aanvang van de tweede dag wat terrein. Dat is een zwak punt, en ik weet dat ik er moet aan werken. Hier wil ik graag van bij de start dichter bij de leiders zitten, wat betekent dat ik me wat zal moeten forceren om bij de eerste doortochten op de chronoritten minder defensief te rijden. .....

Ik begin de Skoda Fabia R5 van het Pevatec-team zo langzamerhand onder de knie te krijgen, nu moet ik nog wat aan vertrouwen winnen om sneller in het juiste ritme te geraken!"   

Met niet minder dan 17 wagens uit de R5-categorie aan de start, bestuurd door het gros van de Belgische rallytenoren, is de kans groot dat de East Belgian Rally volgende zaterdag een spannende wedstrijd wordt. 

“Zoveel te beter!”, lacht corijder Thomas Walbrecq. “Dat betekent dat het neerzetten van een scratch niet eenvoudig wordt, maar het zal ons wel toelaten om te ontdekken waar precies we ons nu bevinden, in vergelijking met de anderen. Zoals alle rijders is Sébastien gek op dit snelle en glooiende parcours. Vorig jaar wisten we er de R2-categorie te winnen… Maar met een R5 wordt het andere koek! Wat er ook van zij, meer nog dan het eindresultaat is de manier waarop hier heel belangrijk. Als we niet van bij de start voorin kunnen meedraaien zullen we niet tevreden zijn.”   

Het mag geen verrassing heten dat de debriefing met Freddy Loix na afloop van de Omloop van Vlaanderen toeliet te weten te komen hoe dat doel bereikt moet worden. “In Roeselare hebben Sébastien en Thomas bewezen dat ze tijden kunnen draaien in de buurt van de Belgische toppers”, stelt de consultant van Skoda België, coach van het jonge duo. "Maar al bij de start van de rally waren ze het contact met de leiders verloren… Samen hebben we geanalyseerd hoe we dat kunnen verhelpen. Het parcours van deze East Belgian Rally werd in vergelijking met vorig jaar deels vernieuwd, en op enkele chronoritten zullen ze geen nadeel ondervinden van hun gebrek aan ervaring. Dat zou hen moeten toelaten te zien waar precies ze zich nu bevinden… en eventueel vast te stellen aan welke aspecten ze in de toekomst nog moeten werken!”