Newest pictures

ESCORT RALLY SPECIAL 2023

RALLY STADEN 2023

TBR RALLY 2023

YPRES RALLY 2023

WERVIK RALLY 2023

ORC RALLY 2023

SEZOENS RALLY 2023

MONTEBERG 2023

RALLYLEGEND SAN MARINO 2022

RALLY VERMENTINO 2022

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2022

ELBA RALLY 2022

WRC YPRES 2022

RALLY STADEN 2022

WERVIK RALLY 2022

SEZOENS RALLY 2022

RALLY KORTRIJK 2021

CONDROZ RALLY 2021

HEMICUDA 2021

RALLYLEGEND SAN MARINO 2021

RALLY VERMENTINO 2021

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2021

RALLY YPRES BELGIUM 2021

RALLY STADEN 2021

MONTEBERG 2021

Rallylegend San Marino 2020

Review 10 years Monteberg 2020

Adriatico 2020

Rallylegend San Marino 2019

Rally Condroz 2019

Hemicuda Rally 2019

Aarova Shortrally 2019

Omloop 2019

Rally Staden 2019

Rally Ypres 2019

Wervik Rally 2019

ORC Rally 2019

Sezoens Rally 2019

Monteberg 2019

Rally de Wallonie 2019

Condroz Rally 2018

Rallylegend San Marino 2018

AAROVA RALLYSPRINT 2018

Hemicuda Rally 2018

Ypres Rally 2018

Wervik 2018

Sezoens 2018

Monteberg 2018

Wallonie 2018

Condroz 2017

Oudenaarde 2017

Staden 2017

OMLOOP VAN VLAANDEREN 2017

Hemicuda 2017

Ypres Rally 2017

Condroz Rally 2019

Condroz Rally 2019

Rally Legend Boucles Bastogne 2018 : Enkele updates ivm Regularity in Spa.

Dat Belgen uitblinken in regelmatigheid is een feit! Zowel "op het thuisfront" als in het buitenland spelen onze piloten een belangrijke rol in deze discipline. De wedstrijden gaan vaak door op openbare wegen maar meer en meer adepten van de sport verkiezen om deze regelmatigheidswedstrijden op afgesloten proeven te rijden. Ze kunnen dan inderdaad in optimale veiligheidsomstandigheden rijden, zonder te moeten rekening houden met "externe elementen" die hen kunnen verrassen of roet in het eten gooien. 

DG Sport heeft dat goed begrepen. Al vanaf de eerste editie van de Spa Rally heeft de organisator uit Theux de VHRS specialisten (Véhicules Historiques de Régularité Sportive) uitgenodigd om de vedetten van de snelheid te vergezellen. Dat is opnieuw het geval op 9 en 10 maart aanstaande waar de fans van de discipline - ongeacht hun niveau - een ideaal speelterrein zullen hebben in het kader van een nationaal evenement.  

Hun programma zal hetzelfde zijn als dat van de deelnemers aan de tweede ronde van het Belgian Rally Championship (BRC) en het Historic Belgian Rally Championship (HBRC), met dat verschil dat ze de klassementsproeven - Regularity Test genoemd - zullen afleggen aan een gemiddelde snelheid van maximaal 60 km/u. De chronopunten worden door Tripy gecontroleerd, wat toelaat om een live klassement te hebben na elke RT van zodra de laatste wagen is aangekomen.  

Belangrijk punt : op uitzondering van een helm (voor elk van de inzittenden van de wagen...) wordt geen enkele specifieke uitrusting opgelegd aan de teams ; en dat geldt ook voor hun wagen : "Een carterbescherming wordt aangeraden maar is niet verplicht", benadrukt de organisator.

Ook op administratief vlak zal alles in het werk gesteld worden om de taak te vergemakkelijken van de deelnemers die geen Nationale of Internationale H Regularity licentie hebben (beschikbaar via de site van RACB Sport). Zij zullen ter plekke een daglicentie kunnen kopen aan de prijs van 50€. Je ziet, de formule van de "drie wedstrijden in één" blijft meer dan ooit actueel voor de Herock Spa Rally 2018!